A 2025-ös karácsonyi szezon egyik legerősebb mozgatórugója a közösségi média, különösen a TikTok.
Bő egynegyedével nőtt 2017 első három negyedévében a kártyás vásárlási tranzakciók száma és értéke az egy évvel korábbihoz képest; a látványos bővülésben szerepe lehet a kereskedői elfogadói hálózat növekedésének és az érintéses tranzakciók terjedésének is - írja a Világgazdaság.
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) adatai szerint a belföldi elfogadói hálózatban hazai kibocsátású kártyákkal lebonyolított 1132 milliárd forint összértékű, csaknem 162 millió vásárlási tranzakció értékben és darabszámban egyaránt 26 százalékot meghaladó emelkedést jelentett az előző év harmadik negyedévéhez képest. Az érintéses fizetések térnyerése is egyre hangsúlyosabb, az összes vásárlási tranzakció több mint 69 százalékát tették ki, a fizetési műveletek értékét tekintve pedig az összforgalom 56 százalékát bonyolították ilyen módon.
Folytatódott az internetes vásárlási forgalom bővülése is: mind darabszámban, mint értékben 37 százalékos volt az emelkedés - olvasható a Világgazdaságban.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








