Bolti és éttermi halászleveket kóstolt vakteszten a TikTokon ismert magyar szakács, brgs_thamek, hogy kiderüljön, melyik éri meg igazán az árát.
A saját márkás termékek egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek. A Nielsen piackutató vállalat tavaly szeptemberi felmérése szerint a fogyasztók 100 forintjukból átlagosan 28-at áruházláncok saját márkás termékeire adták ki az utóbbi két évben, ha élelmiszert vásároltak. Ugyanakkor most már nemcsak az alacsonyabb árszínvonalú termékkategóriákban válogathatnak a vásárlók, hanem a prémiumszegmensben is találni saját márkás árucikkeket. De vajon tényleg megéri ezeket választani? Valóban jobb a prémium áru?
A nagyobb áruházak polcain ma már szinte minden termékkategóriában találni kereskedelmi márkás árucikket: a friss és a fagyasztott élelmiszerektől kezdve a kozmetikumokon át a háztartási szerekig. A saját márkákat az értékesítő lánc forgalmazza, és általában a cég nevével jelzi őket, de előfordul, hogy fantázianevet kapnak.
A Pénzcentrum korábban megnézte, hogy mennyit lehet spórolni azzal, ha a gyártói helyett kereskedelmi márkákat választunk egy bevásárlásnál. Képzeletbeli bevásárlókosarunkkal összesen 20 terméket hasonlítottunk össze, és az eredmény meglepő volt:
A Pénzcentrum kalkulátorával könnyedén megtalálhatod a legolcsóbb gyorskölcsönt. De, hogy ne a sötétben tapogatózz, mi is elvégeztünk neked egy példaszámítást: kalkulátorunkban 300 ezer forintos hitelösszeget, és 36 hónapos futamidőt adtunk meg. A THM-ek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót a CIB Bank nyújtja (THM 11,73%), de nem sokkal marad el ettől az MKB Bank (THM 13,81%) ajánlata sem. Emellett érdemes még megemlíteni a Cofidis, a Budapest Bank, illetve a Provident gyorskölcsönét is. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát.
Odavagyunk a saját márkás termékekért
Rengetegen választanak saját márkás terméket a bevásárlásnál. De vajon miért?
- mondtael a Pénzcentrumnak februárban Szűcs-Villányi Ágnes, a Nielsen osztályvezetője. A másik fontos tényező az ár/érték arány, és a korábbi évekhez képest egyre többen gondolják azt, hogy ugyanolyan jó ezen termékek minősége, mint a gyártói márkás árucikkeké.
A magyar fogyasztók rendkívül árérzékenyek, de az is látszik, hogy messze nem mindenkinek ez az elsődleges szempont. A Harvard Business Review 2015-ös elemzésében szintén erre mutatott rá, amikor megvizsgálta, kik és miért választanak többségében saját márkás termékeket. Azt találták, hogy az ár mellett a minőség is kulcsfontosságú, ha vásárlásról van szó. Ezt az áruházláncok is felismerték, épp ezért ma már nemcsak az alacsonyabb árszínvonalú termékkategóriákban válogathatnak a vásárlók, hanem a prémiumszegmensben is találni saját márkás árucikkeket. De vajon tényleg megéri ezeket választani? Valóban jobb a prémium áru?
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A brit Channel 4-en futó, Supershoppers nevű műsorban ennek jártak utána. Meglepő következtetésre jutottak - írja a Daily Mail. Sok esetben ugyanis azt találták, hogy a prémium kategóriás és az olcsóbb saját márkás termék között semmi különbség nincs, leszámítva a csomagolásukat.
A Tesco saját márkás UHT tejének literéért 90 penny-t (318 forintot) kell fizetni, a magasabbra pozicionált Everyday Value UHT tej literének ára viszont ennél valamivel több, 94 penny, 331 forint. Már a csomagolást megnézve kiderült, hogy mind a két terméknek azonos a tápanyagtartalma és ugyanabban az üzemben készültek. A műsor készítői megszólaltatták a Tescót is. A cég közölte, hogy lépéseket tesznek, felülvizsgálják a termékekkel kapcsolatos üzletpolitikájukat.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








