A gatyád is rámehet az autóvásárlásra: drágulás jöhet Magyarországon

A gatyád is rámehet az autóvásárlásra: drágulás jöhet Magyarországon

2017. november 22. 10:36

Az újautó piaci eladások évről évre nőnek, sőt a legújabb technikákat tartalmazó modellek bevezetése is igen gyakori ebben az ágazatban. A bizakodó légkör ellenére ugyanakkor, a márkaszervizeknek és márkakereskedéseknek nagy veszélyekkel kell szembenézniük. A legnagyobb potenciális fenyegetettséget a munkaerőhiány és a bérek, illetve járulékok drasztikus emelkedése jelenti a divízióra, ami a vásárlók számára is plusz költségeket fog jelenteni a közeljövőben.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.

Az újautó márkakereskedések és márkaszervizek a legnagyobb veszélyként a munkaerőhiányt (63%) és a bérek, illetve járulékok drasztikus emelkedését (59%) nevezték az ágazatot érintő legnagyobb gondnak. Meglepő, de a két évvel ezelőtti felmérés győztese, az alacsony árrést idén, csak 37 százaléknyian nevezték meg hátráltató tényezőként - derült ki a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének legújabb, 2017-es kutatásából.

A felmerülő problémák ellenére, mind a márkakereskedők, mind pedig a márkaszervizek nagy többsége (63, illetve 78 százalék) elégedett a forgalommal. Az eredményeket tekintve ugyanakkor már korántsem ilyen rózsás a helyzet. A főleg a márkaszervizeket érintő munkaerőhiány ugyanis rendkívüli módon rányomja bélyegét a vállalkozásokra, így azok egy része egyáltalán nem tudja kihasználni a forgalomnövekedést.

A kiváló szakembereket muszáj lesz Magyarországon is megfizetni. Ma azonban egy autószerelő 2000 eurót keres a határ túloldalán, ráadásul bejelentve, tisztán. Ezt ma egy magyar autókereskedő nem tudja kitermelni, úgyhogy a közeljövőben bekövetkező bérközelítések bizony áremelkedést fognak okozni magyar márkakereskedőknél, illetve szervizeknál. Azt látjuk, azonban hogy ez az áremelkedés egyáltalán nem egyedülálló Magyarországon, hiszen rengeteg más szakmát is érint

- mondta el Gablini Gábor, a GÉMOSZ szerda reggeli sajtótájékoztatóján. Aki házzátette azt is,

hogy a Nyugat-Dunántúl gyakorlatilag kiürült, már ami az autószerelőket illeti.

Mindezek mellett pedig az egyre növekvő bérverseny miatt sem egyértelmű a forgalomnövekedés adta öröm. Hiába nőtt, ugyanis 10-15 százalékkal forgalom, a vállalkozások bérterhei 20-22 százalékkal növekedtek. Ez pedig azt jelenti, hogy nem lehet gazdasági egyensúlyról beszélni. Éppen ezért a vállalkozások jelentős bér-és járulékteher csökkentést várnak. Továbbá bíznak abban, hogy az állam a környezetre kiemelten káros, illetve a hamis dokumentumokkal, a vásárlók megtévesztésével értékesített import használtautók visszaszorítását előtérbe helyezi majd. A számla nélküli használtautó import mellett az illegális szervizek, alkatrész-forgalmazók is komoly gondot jelentenek.

Lecserélnéd az autód, de nincs elég pénzed?

A Pénzcentrum kalkulátorával könnyedén megtalálhatod a legolcsóbb finanszírozást. De, hogy ne a sötétben tapogatózz, mi is elvégeztünk neked egy példaszámítást: kalkulátorunkban ezúttal 4 millió forintos hitelösszeget, és 7 éves futamidőt adtunk meg. A THM-ek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót a CIB Bank nyújtja (THM 11,73%), de nem sokkal marad el ettől az Erste Bank ajánlata (THM 14,28%) sem. Emellett érdemes még megemlíteni a Cetelem konstrukcióját, illetve a Budapest Bank személyi kölcsönét is. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, stb.) keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát.

Úgy vesszük az új autót, mint a cukrot

A magánszemélyek egyre több új autót vásárolnak, számuk lassan, de biztosan növekszik

- tette hozzá Gablini Gábor.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 15 millió forintot, 20 éves futamidőre, már 2,9 százalékos THM-el, és havi 82 061 forintos törlesztővel fel lehet venni a Gránit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az MKB Banknál 3,21% a THM; a Raiffeisen Banknál 3,44%; a CIB Banknál és a Gránit Banknál 3,45%; míg az Unicredit Banknál 3,58%-os THM-mel kalkulálhatunk. Érdemes még megnézni a K&H Bank, az ERSTE Bank, és természetesen a többi magyar hitelintézet konstrukcióját is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

Magyarországon 2015-2017 között közel 38 százalékkal nőttek az új autó eladások. Ehhez a gyarapodáshoz képest a szalonok száma csupán csekély, 2,5 százalékkal emelkedett. 2017 nyarán hazánkban 688 szalonból, 399 telephelyen folyt értékesítés.

Ami a márkákat illeti a Lada, a Suzuki és a Dacia bővített a legtöbbet, míg a Citroen (6) és az Opel (5) szüntette meg a legtöbb értékesítési pontot.

A jövő még várat magára

A kutatásban szereplő válaszadó márkák kínálatában 78 százalékban szerepel hibrid vagy elektromos modell. Ráadásul a vásárlók majdnem fele mind a két kategóriát keresi, és leginkább a környezettudatosság, az ingyenes parkolás és az alacsony üzemeltetési költségek kerülnek előtérben a modern technikákkal kapcsolatban. A hibridek azonban egyelőre verik elektromos társaikat, hiszen a vásárlók közül sokan úgy vélekednek, hogy ezeknek nagyobb a hatótávolságuk, ezért nagyobb a velük való utazás biztonságérzete, értékállóak és gyorsan lehet őket megtankolni. Ráadásul a válaszadók közül sokan érzik úttörőnek és kivételesnek magukat, ha alternatív meghajtású autót vezetnek.

Ezzel szemben sokan jelezték, hogy az elektromos autókra felvehető támogatás intézése döcögős, valamint jelentős adminisztrációs és anyagi többletterhet jelent mind az ügyfeleknek, mind pedig a kereskedőknek. A nehézségek és a viszonylagosan magas árak miatt nem meglepő, hogy a kereskedők csupán 18 százaléka véli úgy, hogy öt év múlva az eladásainak 10 százalékát az elektromos autók teszik majd ki vagy, hogy a hibrid modellek eladása akár 50 százalék körül is alakuljon. A kereskedők szerint az új technológia gyorsabb terjedését elősegíthetné az országos gyorstöltő hálózat kiépítése, az áfacsökkentés, a hibrid autók támogatása, a könnyebb adminisztráció és a támogatásra megítélt összegek gyorsabb folyósítása.

NEKED AJÁNLJUK
A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.
NAPTÁR
Tovább
2021. október 20. szerda
Vendel
42. hét
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2021. október 19. 17:06