6 °C Budapest
Milliók állnak majd sorban a boltoknál: de mit vesznek ennyien?

Milliók állnak majd sorban a boltoknál: de mit vesznek ennyien?

2017. november 20. 14:00

Az áruházak többsége háromnapos akciósorozatot hirdetett november utolsó péntekére és a hétvégére, nem csak a weben, hanem a hagyományos boltokban is. Egyre inkább bevett akció itthon a fekete péntek.

A fekete péntek nagyot hízott Magyarországon is az elmúlt években. Most már a hagyományos boltok hosszú sora is akciós hétvégét hirdetett november utolsó péntekére, szombatjára és vasárnapjára. Többen, mint korábban - írja a Blokkk.com.

Már november elején is hullámokat vetett az akciós reklámsorozat, de fekete péntekből is két hétvégére való jut, a kereskedők már most megcélozták a családok karácsonyi pénztárcáját. Webáruház ebből ki nem maradhat, hiszen a webes vásárlók akció nélkül nem nagyon vásárolnak novemberben. És sorozatban lövik az akciókat a hagyományos boltok is, rekordszámban álltak be a leárazás sorába.

Úgy tűnik, a boltosok meglovagolják, hogy 2017-ben a 10 százalékos béremelés nyomán májustól hatalmas lendületet vett a bolti költekezés, hiszen az utóbbi öt hónap növekedésének átlaga 5 százalék volt (az első négy hónap is hozott azért havi 3 százalék átlagos bővülést). Félelmetes száguldás jellemzi a webkereskedelmet, részesedése a boltos kiskereskedelmen belül fél százalékról közel 4 százalékra ugrott: 

2017-ben ráadásul az eddig megismert január-szeptemberi időszakban már 4 százalék fölé kúszott a webköltekezés részesedése a boltos élelmiszer és iparcikk vásárlásokban.

A képhez hozzátartozik, hogy az előbbi adatok csak a boltos kiskereskedelemnek megfelelő árukört, az élelmiszereket és a különféle iparcikkeket tartalmazzák, a szolgáltatások tovább bővítik a webvásárlásokat (például a mozijegy, szállás, repülőjegy, vagy bármilyen más szolgáltatás rendelése az interneten). A teljes körről az eNET szolgáltat érdekes és nagyobb forgalmat mutató adatokat, felölelve a webkereskedelem mindkét ágát.

A hagyományos boltos kereskedelemben a november nem számított a korábbi években erős hónapnak. A szeptemberi iskolakezdéshez kapcsolódó költekezést erősebb október követte (őszi termékek), de novemberben az elmúlt négy esztendőben minden alkalommal lanyhább, értékben is kisebb novemberi kiskereskedelem követte. Persze decemberben nagyot ugrott a bolti kiskereskedelem, hiszen jöttek az év végi ünnepek, ebben nincs botladozás.

Az eNET Internetkutató napokban készített online felmérése szerint 2016-ban csaknem 2,1 millió felnőtt magyar internetező vásárolt a fekete pénteki leárazásokban, 2017-ben pedig már meghaladja a 3,3 milliót azoknak a száma, akik tervezik, hogy akár online, akár offline módon igénybe veszik a kínált akciókat. Az internetes áruházak újabb rekordokkal számolnak.
NEKED AJÁNLJUK
Ez lenne a magyarok új őrülete: hasznos hobbi törhet be a piacra

Most néhány kattintással bárki madárodú örökbefogadóvá válhat - ezzel bepillantást nyerve tollas barátaink magánéletébe.

Új őrület hódít a magyarok körében: teljesen rákattantak ezekre az italokra

A hazai kézműves sörök világa hatalmas fejlődésen ment keresztül az elmúlt évtizedben - a sörkedvelők legnagyobb örömére.

Magyarok milliói vágják maguk alatt a fát: csúnyán ráfizethet, aki így fűt 2022 telén

A téli időszakban, fűtésszezonkor az ország légszennyezettségének mintegy 83-85 százalékáért felelős a lakossági fűtés.

Megszólalt a magyar befektetési guru: a profit ne a cél, hanem az eszköz legyen

A panelbeszélgetésen megvitatták, hogy mi számít a befektetőnek, mi a fejlődés alapja, illetve hogy mi az alapja a hazai vállalkozásoknak.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2022. november 26. szombat
Virág
47. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Agrárszektor Konferencia 2022
Az év agráreseménye, 2 nap szakma Siófokon!
Private Investor Day 2022/2.
Vegyen részt INGYENESEN a PID2022 kóddal!
EZT OLVASTAD MÁR?