A saját márkás termékek növekvő népszerűségét több tényező befolyásolja, főként az olcsóbb ár és a minőség javulása.
Bár a bútoreladások száma gyarapodott az elmúlt években, még mindig messze elmarad a tíz évvel ezelőtti számoktól. Ráadásul egyre kevesebb a bútort kínáló boltok száma is. A magyaroknak pedig még mindig nincs elég pénzük a nagyobb értékű termékek megvásárlásához.
A bolti kiskereskedelem szépen gyarapodott az elmúlt 3-4 esztendőben, de vannak olyan területei, melyek még mindig nem érték el a korábbi évek szintjét. A bútorpiac is egy ezek közül - írja közleményében a blokkk.com.
Úgy tűnik tehát, hogy a vásárlók még mindig nem rendelkeznek elegendő jövedelemmel a nagyobb értékű termékek vásárlásához. Hiszen a bútor, műszaki cikk boltok forgalma mennyiségben számolva, bizony még nem érte el a korábbi évek csúcspontját, amin egyébként a kiskereskedelem egésze már túl van. Ezt támasztják alá a tartós javak piacának adatai is, melyek szerint az elmúlt évtizedben évről-évre csak morzsolódott a piac és összességében a 2016-os esztendő volt az első olyan, amikor jelentősebb mértékben tudott növekedni. Ráadásul ez is csak mihez képest adat, hiszen a bútor, műszaki cikk boltok forgalma csaknem harmadával volt kisebb 2016-ban, mint egy évtizeddel korábban.
Épülnek az új lakások, élénk a lakáspiac, a használt lakások ára is szépen emelkedett az elmúlt években, tehát lenne hova pakolni az új bútorokat. Ugyanakkor a bútorköltekezés egészét nézve
Ezt követően évről-évre csökkent a bútorkiadás, a mélypont pedig 2013-ra esett, amikor 100 milliárd forint alá csúszott az éves bútorvásárlások értéke, 98 milliárd forinttal. Innen (2014-től) viszont már vett némi lendületet a bútorpiac. Az elmúlt három esztendőben például tízmilliárdos nagyságrendekben gazdagította családok otthonát, 2016-ban pedig már 142 milliárd forinttal apasztotta meg a családi kasszákat.
Az elmúlt három esztendőben másfélszeresére nőtt a bútorféleségek vásárlása, a pénztárakban hagyott összeget nézve. Ez azonban még így is kisebb volt a 2006-2008-as esztendők bútorvásárlásainak értékeinél. Nem véletlenül, hiszen a bútorvásárlás a pénztárcák vastagsága mellett erősen kötődik a lakásépítéshez, lakásvásárláshoz, a lakáspiac mozgásaihoz, melyek terét alaposan megtépázta a korábbi időszak válsága, ehhez is kapcsolódva pedig a devizahitelesek vesszőfutása.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Élen a bútormultik
Bútort azonban nem csak a bútorboltban lehet venni, mint ahogy fordítva is igaz. A bútorbolt is árul egy sor más, persze a lakáshoz, lakhatáshoz kapcsolódó holmit például tálalóeszközt, elektromos háztartási készüléket, függönyt, vagy éppen törülközőt. És fordítva, például barkácsáruházban is találni bútorféleséget. Így egy-egy bolttípus forgalmi adataiban többféle termékféleség is keveredik, ami az összehasonlításban mérlegelést igénylő kérdés.
A már említett, letisztított bútorértékesítési adatok (2016-ban 142 milliárd forintos érték) és a legnagyobb lakberendezési áruházak forgalmi információinak összevetése, az előbbiek miatt kizárólag a nagyságrendek latolgatása azt jelzi, hogy a bútorpiac nagyját ezek a nagyáruházak viszik:
A hazai bútorboltoknak egyébként nem könnyű a helyzetük, amit tükröz az is, hogy miközben egy évtizeddel ezelőtt még ötezer felett mozgott a bútort kínáló kiskereskedelmi egységek száma, 2010-ben már csak 4375 volt belőlük, 2016-ban pedig 3730-ra apadt ez a szám.
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Olasz kiesési rangadó is lesz - sport a tévében
- Ekkora kártérítést kaptak a bicskei gyermekotthon igazgatójának áldozatai
- Dönerdiplomácia Törökországban: ezt sütötte ki a német elnök
- Zárt ajtók mögött próbálnak közeledni egymáshoz
- Nem túl biztatóak a foglalkoztatottsági adatok
- Moszkva nem finomkodik, kiutasít két diplomatát