Miközben a vendéglátásban elmarad az év végi fellendülés, a prémium élelmiszerek és ajándékmegoldások iránt soha nem látott kereslet alakult ki.
Magyarországon az idén várhatóan mintegy 30 százalékkal kevesebb szamóca terem a fagyok okozta károk miatt - közölte a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK).
A NAK tájékoztatása szerint a szamóca fő magyarországi termőterülete Bács-Kiskun és Pest megye. Itt terem a belföldről származó szamóca mintegy fele; a két megyében mintegy 200-200 hektáron. Nagyobb termőterületek vannak még például Bács-Kiskun, Heves, Somogy, valamint Szabolcs-Szatmár-Bereg és Győr-Moson-Sopron megye egyes részein. Az országban lévő mintegy 800 hektáros termőterület hozzávetőlegesen fele hajtatás (üvegház vagy fólia). Az évi átlagos szamócatermés 8-10 ezer tonna, ami a szabadföldi viszonyok miatt évente változó.
KATTINTS! Már 480 forintos kilóáron is vehetsz hazai epret: mutatjuk, hol
A szamócaimport volumene az elmúlt években mintegy 3 ezer tonna körül alakult, a főbb partnerek Spanyolország (mintegy 50 százalék) és Görögország (mintegy 25 százalék). A behozatal egész évben folyamatos, de áprilistól májusig érkezik be az áru 70 százaléka. Így összesen a magyar szamócaértékesítés 11-13 ezer tonna között alakul évente.
A NAK szamóca-körképe szerint a legnagyobb termőterületeken (Bács-Kiskun és Pest megyében) a téli hideg és a tavaszi fagyok nagy kárt okoztak a szabadföldi szamócaültetvényekben. Ennek ellenére kisebb mennyiségben már a napokban megjelenik a szabadföldi szamóca a piacokon, üzletekben. Az úgynevezett hajtatott (üvegházi, fóliás) magyar szamóca, a köznyelvben (földi) epernek hívott gyümölcs, pedig már néhány hete megvásárolható.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








