Németország lesz az EU legnagyobb karácsonyi költekezője 2025-ben, miközben az eurózónában emelkedő inflációval és játékbiztonsági kihívásokkal kell szembenézni a vásárlóknak.
A vásárlók egyre tudatosabbak, egyre többen ismerik, és élnek jogaikkal, a vállalkozások pedig együttműködőbbek a korábbi évek gyakorlatához képest - mondta Baranovszky György, a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) mellett működő Budapesti Békéltető Testület (BBT) elnöke csütörtökön sajtótájékoztatón Budapesten az első fél év tapasztalatait értékelve.
Elmondta: az első fél évben 2468-an fordultak beadvánnyal a Budapesti Békéltető Testülethez, az ügyszám több mint 14 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest, emellett továbbra is magas a havonta konkrét ügyben tanácsot kérők száma, a növekedési ütem jellemző a megyei testületekre is, mindezek alapján látszik, hogy szükség van a fogyasztóvédelemben az alternatív vitarendezésre.
Baranovszky György kiemelte, a Budapesti Békéltető Testület az első fél évben 1970 ügyet zárt le, a többségénél, 1063-nál egyezség született, 576 ügy volt megalapozatlan, 207 zárult ajánlással, 119 esetben nem volt hatáskörük, és mindössze 5 esetben hoztak kötelezést tartalmazó határozatot.
A BTT elnöke kedvező folyamatnak értékelte, hogy az ügyek rendezésekor növekszik az egyezségek aránya, és az ajánlásokat végrehajtó vállalkozások száma, példaként említette, az első fél évben a 207 ajánlás 82 százalékát a cégek önként végrehajtották a fogyasztók visszajelzése alapján.
A legtöbb fogyasztói panasz továbbra is a kereskedelemhez, a garanciális és szavatossági ügyek intézéséhez kötődik. Azt tapasztalják, hogy az ügyek rendezésében fontos szerepet játszó szakvélemények nem mindig pártatlanok, ezért fontos lenne a szakértői szabályozás áttekintése. A testület elnöke arra hívta fel a fogyasztók figyelmét, hogy
A termékbemutatóknál új technikákat alkalmaznak a vállalkozások, például a vevőcsalogató egészségfelmérést, illetve üzletben történő értékesítésnek minősítik az ügyletüket, holott nem az - emelte ki Baranovszky György, aki szerint további szigorításokra lenne szükség a fogyasztók védelme érdekében a termékbemutatóknál, szerinte a fogyasztói csoportokhoz hasonlóan, itt is be kellene tiltani a tevékenységet.
A testület elnöke kiemelte: az internetes vásárlásokkal kapcsolatos panaszokból látszik, hogy a vevő sokszor nem olvassa el az általános szerződési feltételt, amiben általában a visszaszállítás költségének rendezése is szerepel, szerinte a vállalkozásoknak aprólékosabb tájékoztatást kellene adniuk a fogyasztóknak, és felhívta a figyelmet arra, még mindig vannak csaló weboldalak, és nehéz ezeket kiszűrni.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Baranovszky György szólt arról, hogy a fogyasztóknak a hűségszerződés kötését jobban át kellene gondolniuk, és mérlegeljék mennyibe kerül, ha meggondolják magukat.
A közműszolgáltatási számlázással kapcsolatban felhívta a figyelmet arra, hogy ha a fogyasztó nem diktálja be időben a fogyasztást, akkor a szolgáltató jogosan küld becsült számlát. Kiemelte azt is, hogy a szolgáltató köteles számlát küldeni meghatározott időszakban, ha azonban késik a számlázással, késedelmi kamatot nem számolhat fel.
Baranovszky György elmondta, hogy Magyarországon a Budapesti Békéltető Testület kizárólagos jogosultságot kapott az Európai Uniótól a határon átnyúló online ügyek ingyenes, gyors rendezésére a pénzügyi területet kivéve, az elmúlt három hónapban 300 megkeresést kezeltek. A fogyasztók a ec.europa.eu/odr online oldalon adhatják be kérelmüket az online vásárlással kapcsolatos vita rendezésére. Szerinte a határon átnyúló internetes vásárlásban a fogyasztóvédelem szerepe egyre jelentősebb lesz, ezért fontos, hogy a békéltetéshez szükséges digitális eszközök, anyagi források rendelkezésre álljanak.
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.







