Tavaly 10 milliónál is több palackot váltottunk vissza egy-egy napon a karácsonyi ünnepek után.
Az Index szerint többen tették fel maguknak az utóbbi napokban a kérdést: ha Baldauf László CBA-elnökként hangosan állt ki a vasárnapi kötelező zárvatartás mellett, és hangsúlyozta, hogy a vasárnapi munka családokat tesz tönkre, akkor hogy lehet, hogy boltjaikat mégis kinyitják vasárnap? Főként, hogy Baldauf az egyike volt azoknak, akik még lobbiztak is a törvényért.
A hírportál korábbi kérdésére, miszerint kinyitnak-e CBA-üzletek vasárnap, azt a választ érkezett, hogy "a franchise partnereink a nyitvatartási időt saját hatáskörben határozhatják meg, - abba a központ nem szól bele - így a vasárnapi nyitásról is a hozzájuk kapcsolódó vállalkozások döntenek".
Sok család ment már tönkre
Baldauf tavaly azt nyilatkozta, elég régóta dolgozik már a szakmában, sok családot látott tönkre menni a vasárnapi munka miatt. Elfogadhatatlannak tartja, hogy sokan csak azért dolgozzanak vasárnap, mert az emberek nem tudnak hat nap alatt mindent megvenni. A forgalom pedig nem esik vissza a kötelező vasárnapi boltzártól.
Most a portál megkérdezte Baldauf Lászlótól, személy szerint mit gondol a kormány változtatásáról, a törvény visszavonásáról, illetve a közvetlenül az ő tulajdonába, vagy résztulajdonába tartozó boltokkal kapcsolatban mi a terv.
De a konkurenseket is nézni kell
Baldauf válaszában azt írta:
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Buktak a magyar láncok
A kormány hangoztatott célja a misére járás mellett egyébként az volt a kötelező zárvatartással, hogy ezzel a nemzetközi multikkal, és nagy diszkontokkal (Tesco, Lidl, Aldi, Penny) szemben megvédjék a családi vállalkozásokat és a hazai láncokat (CBA, Coop, Real).
Ehhez képest egy év eredménye az volt 2015 végén, hogy a diszkontok forgalma 5,4 százalékkal erősödött, míg a hazai láncok 6,8 százalékkal gyengültek. A nagy nemzetközi multik (Tesco, Auchan) is erősödtek 1,7 százalékot. Tegyük hozzá, a független kisboltok 3 százalékos erősödést értek el.
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








