A spanyol fogyasztóvédelmi minisztérium közleménye szerint az Airbnb 65 122 hirdetése sértette meg a fogyasztóvédelmi szabályokat.
Habár a fogyasztóvédelmi szabályok miatt az egyes termékek árát elvileg egyértelműen kell(ene) feltüntetnie a kereskedőknek, néha mégis megzavarodnak a vásárlók. Egy olvasónk például a Spar gyakorlatát kifogásolta.
- kelt ki egy olvasónk nemrég a Spar árfeltüntetési gyakorlata miatt.
Nos, olvasónk képeit látva nem is csodálkozunk: alábbi galériánkban piros kerettel jelöltük olvasónk értelmezését ("egy rubrika, egy termék"), zöld kerettel pedig a Sparét...
A szabály az szabály!
Mivel olvasónk finoman fogalmazva is lyukra futott, ezért a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) segítségével górcső alá vettük az árfeltüntetés legfontosabb szabályait. Az gyakorlatilag azonnal kiderült, hogy az árjegyzékkel a Spar nem hibázott, hiszen a fogyasztói árat
- a terméken, annak csomagolásán vagy a termékhez egyéb módon rögzítve, vagy
- a közvetlenül a termék mellett elhelyezett egyedi árkiíráson vagy a fogyasztó számára a megvenni kívánt termék kiválasztásakor könnyen hozzáférhető árjegyzéken (ideértve az étel-, illetve itallapot is) kell feltüntetni.
Olvasónk képeit figyelembe véve az viszont már kevésbé egyértelmű, hogy az eladási árat, az egységárat, illetve a szolgáltatás díját vajon a törvényi előírásoknak megfelelően
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
- egyértelműen,
- könnyen azonosíthatóan és
- tisztán olvashatóan sikerült-e feltüntetnie az élelmiszerláncnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








