Bár a papír újrahasznosítása egyszerűbb lehet, mint a műanyagé, nem szabad figyelmen kívül hagyni a papírgyártás környezeti költségeit sem.
Bár még csak egy hónap múlva lesz Mikulás, az üzletek polcain már megjelentek az ünnephez kapcsolódó édességek, és ajándékok. A fogyasztói árakban jelentős változás nincs tavalyhoz képest, a minőségi tejcsokoládék viszont egyre népszerűbbek - írja a Magyar Nemzet.
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint az idén eddig eltelt időszakban 6 százalékkal nőtt az áruházak, boltok forgalma, ami az uniós átlag kétszerese. Az előzetes számítások szerint pedig decemberben akár további 5-6 százalékkal nőhet az áruházi költekezés. Az ünnepi alkalmakra megközelítőleg ugyanannyit költenek a magyar családok élelmiszerre, mint ajándékra, de idén a játékboltok is nagy fellendülésre számítanak.
A magyarországi áruházláncok többségében már megjelentek a Mikuláshoz köthető édességek és ajándékok. Nagyon széles a választék, és az árak között is nagy lehet a különbség, száz forinttól akár több ezer forintig válogathatunk az édességek között. A csokoládék kakaótartalma is változó, átlagban 5 és 60 százalék között mozog. A SPAR-csoport megfigyelése szerint a piacon az utóbbi években egyre kelendőbb a valódi tejcsokoládé, ezzel egy időben a bevonó- és kakaómassza-alapú mikulások forgalma pedig folyamatosan csökken.
A december 6-i ünnep a játéküzleteknek is meghatározó időszak, a magyar játékpiacon meghatározó importőr, saját bolthálózattal is rendelkező Formatex Kft. az idei évben kisebb fellendülést vár a Mikulás-ajándékok terén, számításaik szerint a tavalyi háromezer forint körüli összeg után idén körülbelül négyezer forintos ajándékok kerülnek majd a Mikulás-zacskóba. Az idei év slágerterméke lesz várhatóan az intelligens gyurma, a "sütibaba", illetve továbbra is népszerűek a gyűjthető és az egyéb akciós játékok - mondta a lapnak Borhi János ügyvezető. A gyermekszórakoztatás terén is nagy jelentősége van a Mikulás-ünnepnek, a rendezvényszervező cégek is fokozottan készülnek az ünnepre. Átlagosan tíz- és negyvenezer forint között rendelhetünk meg fél órára egy Mikulást, ha egyedül jön, de ha azt szeretnénk, hogy krampuszok is kísérjék, akkor már 20 és 60 ezer forint között van az összeg.
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Sokaknak zsebbe nyúlós lett a felsőoktatás - számok
- Újabb kellemetlenség egy forgalmas vasúti szakaszon
- Megszólalt a Magyar Posta a kamu csomagokról
- EP-korrupciós botrány: lépett az EP
- Okok, amelyek a magasba emelték, aztán a földhöz csapták Szoboszlai Dominik Liverpoolját
- Több előadásától is elbúcsúzik a Vígszínház