18 °C Budapest
Ez a Lidl és az Aldi nagy trükkje: mivel tarolnak a diszkontok?

Ez a Lidl és az Aldi nagy trükkje: mivel tarolnak a diszkontok?

2015. szeptember 27. 07:01

Nem bírunk leállni a saját (vagy ahogy a szakma hívja: kereskedelmi) márkás élelmiszerek vásárlásával: kutatások szerint még a tavalyi évhez képest is sokkal több ilyen élelmiszert vettünk idén. De melyek azok az üzletláncok, amelyek igazán nagyot kaszálnak a saját márkás termékekből?

Kereskedelmi márkás élelmiszert, háztartási vegyi árut és kozmetikumot a magyar fogyasztók az idei első félévben mintegy

240 milliárd forintért vásároltak,

ez egyébként több, mint a tavalyi év hasonló időszakában.

A Nielsen kutatócég friss Kiskereskedelmi Indexe szerint az év felében 210 milliárd forintért vásároltunk saját márkás élelmiszert, ez azt jelenti, hogy

a kosarainkban minden harmadik élelmiszer saját márkás volt.

Háztartási vegyi áru és kozmetikum kereskedelmi (saját) márkáinál január-június között 30 milliárd forint bolti bevételt regisztráltak. Tehát minden ötödik mosogatószer, öblítő, papírzsebkendő saját márkás volt.

Kereskedelmi = saját

A kereskedelmi márkás árucikkeket csak egy vállalat vagy egyetlen lánc üzletei forgalmazzák, és általában a cég nevével jelzik őket, mint például Coop, Spar vagy Tesco. Sokszor azonban fantázianevet kapnak a csak egy cégnél kapható saját márkás termékek, például a Sparnál S-budget, a dm-nél Dontodent, stb.

Attól is függ, mekkora boltban

Üzlettípusonként és termékenként is jelentősen eltér a kereskedelmi márkák pozíciója - mondta el a felmérés kapcsán Szűcs-Villányi Ágnes, a Nielsen osztályvezetője.

TÍZEZREKET SPÓROLHATSZ BANKVÁLTÁSSAL!

A bankszámla mindennapi életünk része. A munkabér, nyugdíj, ösztöndíj jellemzően bankszámlára érkezik. Segítségével kényelmesen intézhetjük a pénzügyeinket, akár otthonról is. Ahhoz azonban, hogy bankszámlád valóban azt nyújtsa, amire szükséged van, körültekintően kell választanod. Mielőtt kiválasztanád bankszámládat, nézz szét a Pénzcentrum megújult bankszámla kereső kalkulátorában! Állítsd be a személyes preferenciáidat, és versenyeztesd a pénzügyi szolgáltatókat, hiszen a megalapozott döntés a Te érdeked! Egy testre szabott bankszámlával a költségeken is rengeteget spórolhatsz! (x)

Az átlagosnál sokkal több saját márkás élelmiszert vásárolunk diszkontokban - például a Lidlben vagy az Aldiban. A legkevesebb ilyen terméket az "önálló" - azaz nagy lánchoz nem tartozó - boltokban vásároljuk. A diszkontok gyakorlatilag saját termékeikből élnek: ezekben a boltokban 100 forint bevételéből 69 jut saját márkákra élelmiszereknél.

Legnagyobb a kereskedelmi márkás élelmiszerek piaci részesedése állateledelnél és mélyhűtött termékeknél. Alkoholos italoknál és édességeknél visazont inkább a klasszikus márkákat keressük.

Nem-élelmiszereknél leginkább háztartási papirárukból (zsebkendő, WC papír) veszünk saját márkásokat, de samponnál és fogkrémnél inkább a jól ismert termékeket keressük.

NEKED AJÁNLJUK
Atyaég! Ilyen luxusnövényeket vesznek otthonaikba most a dúsgazdag magyarok

A pandémia alatt megugrott a szobanövények, és kertészeti eszközök iránti kereslet, 2020-ban a szobanövények tekintetében 8%-os emelkedést észleltek a piaci szereplők.

Sok szülő így rontja el a gyerek fejlesztését: nem lehet elég korán kezdeni

Szinte semmi sem fejleszti olyan gyorsan és hatékonyan a legkisebbek agyát, mint a társasjáték.

Ennyibe kerül manapság egy luxus mobilház: ez lehet a lakásválság megoldása? + videó

Drágulnak az ingatlanok, emelkednek a hitelkamatok: ez pedig szinte egyenes út a lakhatási válsághoz. Nálunk is működhet az, ahogy az USA-ban megoldották?

Ilyen még nemigen volt itthon: itt a bejelentés, elindult a magyar Kickstarter

A Kickstarternek és az Indiegogonak hála a közösségi finanszírozási forma évek óta világszerte népszerű és most megérkezett Magyarországra is, a Brancs formájában

NAPTÁR
Tovább
2022. május 26. csütörtök
Fülöp, Evelin
21. hét
Május 26.
A régészet napja
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Külföldi piacra lépés 2022
Ingyenes online konferencia hazai kkv-nak!
EZT OLVASTAD MÁR?