A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Az utóbbi napokban olasz import borokat zároltak és vizsgáltak az illetékes hatóságok. A gyanú szerint származásukat tekintve nem feltétlenül nyomon követhető temékek érkezhettek hazánkba. A NÉBIH szerint csak érzékszervi hibák vannak.
A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (NÉBIH) Borászati és Alkoholos Italok Igazgatósága az elmúlt években folyamatosan, kiemelten és tételesen ellenőrizte az Olaszországból származó bortételeket is. A vizsgálatokon hamisított terméket nem találtak, kizárólag minőségi kifogások, érzékszervi hibák fordultak elő.A laboratóriumi vizsgálatok során a termékek összetételével kapcsolatos kifogás eddig nem merült fel, csupán érzékszervi hibák akadtak.
Az ügyben a Földművelésügyi Minisztérium (FM) azonnali hivatalos tájékoztatást kért az illetékes olasz borászati hatóságtól, valamint a mintákat vizsgáló laboratóriumtól is. A kapcsolatfelvétel eredményeként augusztus 5-én létrejött egyeztető tárgyaláson a magyar szakemberek garanciát kértek az olasz szakmai delegáció tagjaitól arról, hogy a Magyarországra beérkezett bortételek a vonatkozó jogszabályi előírásoknak megfelelően készültek, azok nyomon követése biztosított. Az olasz képviselők az adatok hivatalos formában történő bekérését kérték a magyar szakemberektől, melyet az illetékes olasz Minisztériumnál kell megtenni.
A hazánkba érkező lédig borászati termékek mennyisége - az utóbbi évek szigorú hatósági ellenőrzéseinek köszönhetően - évről-évre jelentős csökkenést mutat. 2013-ban több mint 535.000 hl bor érkezett Magyarországra feldolgozás és kiszerelés céljából, míg 2014-ben mintegy 300.000 hl, 2015 első félévében pedig 125.000 hl. (Ezzel szemben a Magyarországról évente exportált borászati termékek mennyisége mintegy 650.000 hl.)
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








