Karácsonykor az egyik legnépszerűbb ajándék a mobiltelefon – nem véletlen, hogy a szolgáltatók minden évben különleges ajánlatokkal készülnek.
20-30-50 százalékos kedvezményekkel találkozhatnak a vásárlók ezen a hétvégén több bevásárlóközpontban is. A kuponos akciók hatalmas tömegeket vonzanak, de érdemes figyelni a részletekre is.
A magyar vásárlókra továbbra is hihetetlen hatással vanak az akciók: a januári leértékelések után a legnagyobb kuponos kampány, az ún. "Glamour-napok" félelmetes forgalmat generálnak. A legnagyobb budapesti plázákban ilyenkor nagyobb a forgalom, mint karácsony előtt, a parkolók zsúfolásig megtelnek, a pénztárak előtt hosszú sorok kígyóznak. Érdekes, hogy a kedvezmények hatására a bevásárlóközpontba egyre több férfi is ellátogat: míg évekkel ezelőtt a vásárlóközönség csupán negyedét tették ki az urak, most már fele-fele a nők és férfiak aránya a látogatók között.
Az üzletek tapasztalatai alapján az akciós napokon másként vásárolnak a plázába betérők. Felkészülten érkeznek, a legújabb trendeknek megfelelő, legfrissebb kollekciókban található ruhadarabokat választják elsősorban.
A helyzetet jól mutatja, hogy ilyenkor az összes mozdítható dolgozót bevetik a boltokban, növelik a biztonsági őrök számát is. Mint arról egy budapesti bevásárlóközpont sportruházati üzletében érdekelt forrásunk beszámolt, napok óta özönlik be hozzájuk az áru, az üzemeltetők sokszorosát rendelik az ilyenkor szokásos mennyiségnek, a polcokon is több terméket helyeznek el. Bár az akciók csak péntektől indulnak, az érdeklődés, a megnövekedett forgalom már a hét közepétől jól érezhető.

Információink szerint vannak olyan üzletek is, amelyek másképp is készülnek: előfordul, hogy bizonyos termékeket az elmúlt napokban némileg feljebb áraztak, vagy ahogy a szakzsargonban hívják,
A vásárló így könnyen belefuthat abba, hogy a kedvezményes ár valójában annyira nem is kedvezményes.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A Pénzcentrum értesülései szerint a bankok is "megérzik" a kuponos napokat, számottevően nő a kártyás vásárlások aránya, a hitelkártyák forgalma, és a ATM-es készpénzfelvétel is.
Azért érdemes figyelni
Az akciós/kuponos vásárlásoknál mindig érdemes odafigyelni arra, hogy valóban kedvezőbb áron lehet-e hozzájutni a kiválasztott termékhez, vagy szolgáltatáshoz - tájékoztat a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság.
- A legtöbb helyen a kuponnal biztosított kedvezmény más akciókkal nem vonható össze. Így például a kettőt fizet, hármat vihet akció mellett nem érvényesíthető további 20 százalékos kedvezmény egy kupon ellenében.
- Vannak olyan beváltóhelyek, ahol csak bizonyos összeghatár (pl. 10 ezer forint) felett érvényesek a kuponnal elérhető kedvezmények.
- Vannak olyan üzletek, ahol bizonyos márkákat, termékeket nem lehet kedvezményes kuponnal megvásárolni.
- Sok üzletben egy kuponnal akár több termék is kedvezményesen megvásárolható, ezért érdemes alaposan átolvasni a kuponon található beváltási feltételeket. (például egy termék 20% kedvezménnyel vásárolható meg, vagy a vásárlás összértékéből adnak 50% árelőnyt).
- Egy vásárlás alkalmával csak egy kupon váltható be több helyen, amellyel azonban egyszerre több termék is kedvezményesen megvásárolható.
- Van, ahol az üzlet webáruházából elérhető termékekre (is) vonatkozik a kedvezmény.
- Olyan vállalkozás is van, ahol egy kuponért cserébe ajándékutalványt adnak, melyet meghatározott időszakon belül lehet levásárolni. Itt érdemes figyelni a felhasználási feltételekre, (milyen időszakban, milyen termékekre vonatkozik a kedvezmény).
- Érdemes arra is odafigyelni, hogy gyakran a különböző kiszerelésű termékek közül csak az egyik fajta kiszerelésre vonatkozik a kupon.
- Van, ahol a kuponnal megvásárolható termékeket eltérő színű ártáblával jelzik.
A kereskedők részéről gyakran előforduló hiányosságok az árfeltüntetéssel kapcsolatban, hogy csak a kedvezmény mértékét tüntetik fel (pl. 20 százalékkal olcsóbb), a ténylegesen fizetendő akciós eladási árat viszont nem írják ki, hanem a kedvezményt fizetéskor, a pénztárnál érvényesítik. Az ilyen eseteknél a probléma az, hogy
Az is előfordul, hogy a pénztárnál arra hivatkoznak, hogy a terméken szereplő ár már az akciós ár, ugyanakkor a címkén szerepelt az is, hogy 20 százalékkal olcsóbb, de az eredeti ár nem volt a jelölésben. Érdemes ezért előzetesen tájékozódni arról, hogy a címkén szereplő ár már a végleges, vagy még ebből vonják le a kedvezményt. Azt is érdemes figyelembe venni, hogy sok helyen az akciós termékekre nem váltható be kupon.
Amennyiben a pénztárnál a kuponon szereplő információk ellenére a kedvezményt nem érvényesítik, és az ügyet helyben nem rendezik, úgy beírhat a helyszínen található vásárlók könyvébe, melyre 30 napon belül írásban és érdemben kell válaszolnia a vállalkozásnak.
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








