Több mint ezer, ismert sportmárkák és külföldi klubcsapatok logójával ellátott hamis terméket találtak a pénzügyőrök egy vállalkozás székhelyén.
Reagált a Déli pályaudvarnál lévő CBA a vasárnapi boltzárról szóló törvény rá vonatkozó passzusára; vasárnaponként emelt nyitvatartási idővel várják a vásárlókat.
Miközben a kötelező vasárnapi boltzár miatt a legtöbb hazai kiskereskedelmi egységnek jelentősen csökken heti szinten a nyitva tartási ideje, addig a Déli pályaudvarnál lévő CBA 7 nap alatt 5 órával tovább tart majd nyitva - tudta meg a Pénzcentrum.
Az alábbiak szerint változik az Déli Nagyáruház nyitva tartási ideje (a jelenleg érvényben lévő nyitva tartási időt az alábbi képen láthatod):
- Hétfőtől-szombatig: reggel 6-tól este 10-ig
- Vasárnap: reggel 6-tól este 8-ig

Mint ismert, a CBA Déli pályaudvarnál lévő egysége azért tudja vasárnap is fogadni a vásárlókat, mert a vasárnapi munkavégzés tilalmáról szóló törvény értelmében március 15-e után is nyitva maradhatnak - mérettől függetlenül - azok a boltok, amelyek közforgalmú vasúti pályaudvarok területén helyezkednek el. Nos, a fővárosban összesen egy ilyen üzlet van.
Mindenképp érdekes, hogy bár a CBA még novemberben a leghatározottabban támogatta a vasárnapi boltzárat, ma már nincs ellenére, ha egyik partnere versenyelőnybe kerül a törvényi kiskapu miatt. Pedig a CBA Kereskedelmi Kft., mint a franchise jogok birtokosa vélhetően minden tagnak előírhatná, hogy márpedig a "kereskedelmi dolgozó pihenésének, családi életének biztosítása miatt" minden partnernek be kell zárnia vasárnap.
Pedig a Pénzcentrum értesülései szerint a dolgozóknak sem fűlik nagyon a foga a vasárnapi munkához. A Déli Nagyáruház boltvezető helyettese lapunknak korábban a helyszínen elmondta, az ott dolgozók többsége annak örülne, ha a bolt nem nyitna ki vasárnaponként.
Persze akár érthető is lehet a Déli CBA dolgozóinak hozzáállása, hiszen a Figyelő februárban publikált adatai szerint nincsenek túl jól megfizetve. Igaz, a CBA szerint valótlan adatok jelentek meg a sajtóban, mivel véleményük szerint a vizsgálat nem terjed ki teljes körűen a CBA hálózatához tartozó valamennyi vállalkozás elemzésére. A Figyelő szerint egyébként a CBA-sok átlagosan mindössze 134 ezer bruttót vittek haza még 2013-ban.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Ráadásul a vasárnapi bérpótlék emelkedésben sem nagyon bízhatnak a CBA-dolgozói. Habár a kormány elvileg nem gondolta meg magát az emelt vasárnapi bérpótlék ügyében, az csak néhány esetben járna. Szatmáry Kristóf, a kereskedelempolitika kormányzati összehangolásával kapcsolatos feladatok ellátásáért felelős miniszteri biztos kifejtette: az eredeti szándék az volt, hogy a kereskedelemben dolgozók azokon a vasárnapokon, amikor az üzletek nyitva lehetnek - tehát adventkor és a kereskedők által választott egy vasárnapon -, mindenképpen megkapják a dupla bérpótlékot. Ennek a bevezetését a Vállalkozók Országos Szövetsége javasolta.
A tárcaközi egyeztetéseken azonban kiderült, hogy a munka törvénykönyvében egy ilyen módosítás jelentős hátrányt okozna más szakmáknak. Ez indokolta a jogszabály-módosítást úgy, hogy az eredeti elhatározás mégse sérüljön. Tehát a kereskedelemben továbbra is jár az 50 százalékos bérpótlék vasárnapi munkavégzés esetén, ahol a jogszabályok nem tiltják a munkavégzést, a 100 százalékos bérpótlék pedig minden dolgozót megillet az adventi időszakban és egy, a munkaadó által választott vasárnap alkalmával.
Bár arról nincs tudomásunk, eddig hogy muzsikált a Déli Nagyáruház vasárnaponként - lapinformációk szerint közepesen erős nap szokott lenni -, nem kell azonban a kiskereskedelem szakértőjének lenni ahhoz, hogy megjósoljuk, hogyan alakul majd a forgalom a márciusi határidő utáni vasárnapokon. Főként, hogy a nyitva tartási idő is jelentősen növekszik. Arról már nem is beszélve, hogy lokációját tekintve igencsak jó helyen található az üzlet - itt van a 2-es metró végállomása, az ideiglenesen nem üzemelő pályaudvar és 3 kerület is karnyújtásnyira van.
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








