Tavaly december végére több mint 9 milliárd forint maradt felhasználatlanul a SZÉP kártyákon.
Sok üzletben már a két ünnep között, sőt, a karácsony előtti napokban is találkozhattunk leértékelésekkel, de a boltok januártól izzítják be igazán az akciórakétákat. A Pénzcentrum azt is mutatja, mire ügyeljen az, aki leárazott terméket vásárol.
Már a karácsonyt megelőző napokban is szép számmal találkozhatott leárazásokkal az, aki valamelyik nagyobb bevásárlóközpontban járt. A ruházati boltok meglehetősen korán beindították az akciókat, a két ünnep között pedig már az üzletek túlnyomó többségében találkozhattunk SALE feliratokkal.
Az igazán nagy kedvezmények azonban csak most jönnek. A Pénzcentrum piaci információi szerint az alábbiakra lehet számítani a következő hetekben:
- Február végéig, március elejéig kitartanak a leárazások
- Fokozatosan nő a kedvezmények mértéke, várhatóan februárra már nem lesz ritka a 70-80 százalékos leértékelés sem
- Ez persze a készletek csökkenésével is jár
- Így fokozatosan csökken majd az akciós termékeknek szánt hely a boltokban
- A webshopokban is egyre több akciós termékkel találkozhatunk
- A ruházati boltok indítják a leárazásokat, őket követik a lakberendezési üzletek, de várhatóan heteken belül a műszaki cikkeknél is találkozhatunk kedvezményes időszakokkal
Forrásaink felhívták a figyelmet arra, hogy legyünk óvatosak, ha már a leértékelés kezdeti időszakában túl nagy arányú árengedményekkel találkozhatunk. Ez a legtöbb esetben azért lehetséges, mert korábban egy rövid ideig felvitték az árakat az adott boltban, így most könnyen írják ki a 80-90 százalékos leértékelést a kirakatba. A másik bevett kereskedői gyakorlat, hogy csak néhány terméket kínálnak ilyen nagy arányú kedvezménnyel, de ez pont elég arra, hogy becsalogassák a vevőket.
Így működik a garancia az akciós termékeknél
Sokszor találkozhatunk azzal a kereskedői reakcióval, mely szerint akciós terméket nem váltanak vissza, nem cserélnek. Fontos tudnunk, hogy akciós termék esetén is ugyanazon jogokkal rendelkezünk, mintha nem leértékelt terméket vettünk volna. Azaz megilletnek bennünket a szavatossági, jótállási jogaink, függetlenül az árcsökkenéstől, mely meglehetősen gyakori karácsony táján. Mindez alól egyetlen kivétel van: ha azért akciós az áru, mert valamilyen hibája van, és ezt a vásárláskor a tudomásunkra hozzák, ezen hiba miatt nem reklamálhatunk.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

Szintén gyakorta találkozunk azzal a kereskedői módszerrel, melynek értelmében a hibás termék javítása, vagy ugyanolyan árura történő cseréje helyett egy másik, hasonló árucikket ajánlanak fel részünkre, akár plusz ráfordítás nélkül, akár további ráfizetés mellett. Azaz levásárolhatjuk a hibás termék árát, akár egy kapott kupon, vagy bón segítségével. Természetesen elfogadhatjuk ezen felkínált lehetőséget, de nem kötelezhet bennünket a kereskedő a levásárlásra, azt nem vagyunk kötelesek elfogadni, és ragaszkodhatunk szavatossági, jótállási jogainkhoz.
Azt is tudnunk kell, hogy tartós fogyasztási cikk esetén - melynek körét jogszabály határozza meg, ide tartoznak tipikusan a műszaki, háztartási cikkek többek között -, ha a vásárlástól számított három munkanapon belül élünk hibás termék miatt csereigénnyel, úgy nem hivatkozhat a kereskedő arra, hogy az esetleges aránytalan többletköltség miatt inkább javítja csere helyett a terméket. Végül, de nem utolsó sorban nagyon fontos: vásárlás előtt alaposan tájékozódjunk az egyes termékekről és lehetőségeinkről. Ha pedig hibásnak minősül az áru, ne féljünk élni lehetőségeinkkel, merjük jogainkat érvényesíteni.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








