Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
Valójában nem fogyasztott, és a narancsbőrre sem volt hatással az az alakformáló alsónemű, amit egy csaló cég hirdetett. Nem először nyomozott és állapított meg a vásárlók bizalmával való visszélést a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). Most 30 millió, korábban 3 illetve 25 millió forintos bírságot kellett kifizetniük.
A Telemarketing International Kft. a Fir Slim alakformáló termékét népszerűsítő hirdetéseivel megtévesztette a fogyasztókat. A jogsértés megállapítása mellett a GVH 30 millió forint bírság megfizetésére kötelezte a vállalkozást - tájékoztatta a Pénzcentrumot a hivatal.
A vállalkozás a termékét népszerűsítő hirdetéseiben (televíziós reklámok, saját honlapján elhelyezett hirdetések, csomagküldő katalógusok, tájékoztató füzetek) azt állította, hogy a biokerámia részecskékkel ellátott alakformáló alsónemű használatával akár két számmal is csökkenhet a fogyasztók ruhamérete, ezáltal alakformáló hatása van, valamint alkalmazásával hatékonyan, könnyen és gyorsan csökkenthető a testsúly és eltűnnek a narancsbőr tünetei.
Ha egy vállalkozás az általa értékesített kozmetikai termék hatása kapcsán ígéretet fogalmaz meg, akkor a reklám közzétételének időpontjában tudnia kell bizonyítania, hogy az állításai megfelelnek a valóságnak. A vállalkozás azonban a benyújtott bizonyítékokkal nem tudta igazolni, hogy a termék ténylegesen rendelkezik-e a reklámokban feltüntetett kedvező hatásokkal.
A GVH megállapította, hogy a Telemarketing International Kft. a Fir Slim alakformáló termék népszerűsítése során 2012. augusztus 1 és 2013. november 29. között tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, amikor reklámjaiban a fenti termék tulajdonságairól valótlan állításokat tett közzé. Emiatt a vállalkozásra 30 millió forint bírságot szabott ki a GVH.
A bírság összegének meghatározásakor a GVH súlyosító körülményként értékelte, hogy az intenzív reklámtevékenységgel a fogyasztók széles körét elérte a vállalkozás. Szintén súlyosító körülményként vette figyelembe a GVH, hogy korábban már több alkalommal megállapította, hogy a vállalkozás a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A vállalkozás a Hollywood Patch elnevezésű termékkel kapcsolatban tett közzé valótlan állításokat korábban, egy másik eljárásban pedig az Abexine gél kozmetikai készítménynek megalapozatlanul tulajdonított terápiás hatásokat. A GVH az első esetben 3 millió forint, míg a második ügyben 25 millió forint bírságot szabott ki a vállalkozásra.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








