A fővárosi temetőkben drasztikusan csökken a sírhelyek újraváltási aránya: koporsós temetkezéseknél mindössze 4, urnáknál pedig 10 százalék a megújítás.
Új fogyasztóvédelmi szabályozás lépett életbe az Európai Unióban, így Magyarországon is június 13-án. A vásárlókat ezentúl sokkal több fogyasztói jog illeti meg. A netes rendelésnél például jóval több időt kapunk arra, hogy meggondoljuk magunkat, de szigorítják a termékbemutatókra vonatkozó szabályokat is. Az már most, bő egy hónappal később is jól látszik, hogy sokan visszaélnek ezzel a lehetőséggel, és arra használják a vásárlástól való elállás jogát, hogy ingyen használjanak bizonyos termékeket.
Ha webshopban veszünk valamit, azt 14 napon belül visszaküldhetjük, és visszakapjuk az árát. A Pénzcentrum.hu korábban többször is foglalkozott ezzel a témakörrel, ezeket a cikkeket elolvashatod itt, itt és itt. Ez a fogyasztókat védő szabály elvileg csak a kipróbálást szolgálja, a használatot már nem, de könnyű vele visszaélni. Mindez a vevőnek nagyon kényelmes, de néhány boltnak nem: nyaralást fényképező emberek, foci vb-re készülő kocsmák és LAN-partis kockák is visszaélnek vele.
• egyedi termékek (pl. méretre szabott öltöny),
• a higiéniai okból lezárt termékek (pl. óvszer),
• árverésen (nem fix áron) vett dolgok,
• napilapok, romlandó dolgok (pl. megrendelt pizza),
• személyszállítás (pl. repülőjegy).
A boltokat zavarja, hogy túl sok dolgot küldenek vissza nekik. Az Index megkeresésére az iPon ügyvezetője, Parádi András például elmesélte, hogy valaki vett egy nyomtatót, kinyomtatta a szakdolgozatát, majd szinte üres patronnal visszavitte a gépet. A legkirívóbb eset pedig egy 400 ezer forintos gamer számítógéppel esett meg, amint péntekre kért a vevő, majd hétfőn visszahozta, hogy jó volt a hétvégi LAN-party, de nem kéri mégsem. Inkább használja tovább a régit, csak fel akart vágni az ismerősök előtt.
A rendelet szerint a fogyasztó "csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel." Egy ruhát fel lehet próbálni például, de hordani már nem lehet - pont ahogy egy üzletben. Az elállási jog lényege az, hogy ugyan olyan helyzetbe kerüljön a vevő, mintha egy üzletben vette volna meg a dolgot. Ebbe természetesen belefér a doboz kibontása is, mert ez szükséges ahhoz, hogy meg lehessen nézni a terméket (a dobozt többnyire a boltban is kinyitják, ha a vevő kéri). Használni viszont már nem szabad a terméket, például egy cipőt, úgyhogy ha valaki két hétig hordta és ebben ment kirándulni is, csak olcsóbban adhatja vissza. De visszaadhatja.
Fontos kivétel, hogy az elállási jog csak magánszemélyekre (fogyasztókra) vonatkozik, céges vevőkre, vagy olyanokra nem, akik a szakmájukhoz használják a terméket. Akkor se lehet visszaküldeni a terméket, ha magánembertől és nem egy cégtől vettük.
Hogyan szerzem vissza a pénzem?
A visszaküldés két lépésből áll: először szólnunk kell a boltnak, hogy el akarunk állni a vásárlástól, majd tényleg vissza is kell küldeni a terméket. Az átvételtől számítva 14 napunk van az elállás közlésére, amit emailben, telefonon, személyesen, vagy írásban is megtehetünk. Legjobb az email, mert egyszerű és utólag is lehet bizonyítani a levél elküldését. Az átvétel napját is bizonyítanunk kell valahogy, ha mondjuk postán/futárral érkezett, érdemes kérni egy papírt a szállítótól, amin rajta van, hogy mikor érkezett meg a dolog.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság azt javasolja, hogy miután megírtuk a boltnak, hogy el akarunk állni a vásárlástól, várjuk meg a visszajelzésüket, hogy tényleg visszafizetik-e a vételárat. Ezzel el lehet kerülni, hogy úgy maradjunk a termék nélkül, hogy még a pénzt se kapjuk vissza. Az elállásnál nem garanciáról van szó, tehát nem csak a hibás dolgokat lehet visszaküldeni, hanem a hibátlanokat is.
A visszaküldésre újabb 14 napunk van az elállásról szóló email elküldése után. Ennyi idő alatt csak útjára kell indítani a terméket, tehát mondjuk fel kell adni a postán, nem szükséges, hogy meg is érkezzen a boltba.
A boltnak nemcsak a termék árát, hanem az eredeti szállítási költséget is vissza kell adnia, kivéve ha expressz kértük a terméket. Ilyenkor csak a rendes szállítás költségét adják vissza. A visszaküldés árát viszont mindenképpen nekünk kell állnunk.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








