A pollenterhelés országosan magas és a hét második felében várhatóan tovább erősödik.
Nemzetközi szakmai konzultációt tartottak szerdán a Vidékfejlesztési Minisztériumban (VM) a nem előrecsomagolt élelmiszerek allergén összetevőinek jelöléséről.
A tájékoztatás szerint ez év december 13-ától új, a fogyasztók élelmiszerekkel kapcsolatos tájékoztatásáról szóló uniós rendelet váltja fel az élelmiszerek jelöléséről szóló jelenlegi EU-irányelveket. Ezért a nemzeti jogba átültető 2004-es rendeletet és a Magyar Élelmiszerkönyv élelmiszerek tápértékjelöléséről szóló előírását is át kell dolgozni.
KATTINTS! Kamucímkék a magyar boltokban: így vernek át vásárláskor
Az Európai Uniós tagállamok között Ausztria és az Egyesült Királyság nagy tapasztalattal rendelkezik a nem előrecsomagolt élelmiszerek jelölési szabályainak alkalmazásában. Így a magyar nemzeti szabályozás előkészítéséhez kapcsolódóan ezen országok szakemberei mutatták be a saját szabályozásukat és azok gyakorlati tapasztalatait.
Az allergiában érintettek számára fontos, hogy el tudják dönteni, az adott élelmiszer beilleszthető-e a napi étrendbe vagy sem. A biztonságos étrend kialakítása a valóságnak megfelelő tájékoztatás nélkül azonban nem lehetséges. Ezért a rendelet előkészítésének egyik fontos lépése a minél szélesebb körben történő konzultáció. A cél egy olyan intézkedés elfogadása, amely megfelelő keretet biztosít a kereskedelemben, a vendéglátásban és a közétkeztetésben tevékenykedő vállalkozóknak - mérettől függetlenül -, hogy a nem előrecsomagolt élelmiszerek allergiát és intoleranciát okozó összetevőiről megfelelően tájékoztassák a fogyasztókat. Meg kell határozni mindazokat a feladatokat, amelyeket az élelmiszerlánc szereplőinek teljesíteniük kell ehhez.
A pelenkagyártó csecsemőkről felnőttekre vált át: ide vezetett a drasztikusan kevés gyerek születése
Japán gyorsan öregedő társadalma és csökkenő születésszáma miatt, bejelentette egy pelenkagyár, hogy felfüggeszti a csecsemőpelenka-gyártását és a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Így választjuk ki a legjobb személyi kölcsönt
A Pénzcentrum és az MBH Bank kutatása a hazai személyi kölcsönök igényléséről.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Áprilistól nem vizsgálják, sért-e szankciót Észak-Korea
- Bondár a nyolcaddöntőig jutott Mexikóban
- Ha valamire, hát az eladásokra nem panaszkodhat a Volkswagen
- Rendszerüzenet érkezett Orbán Viktortól
- Robbanás és tűz okozta egy ember halálát Lágymányoson
- „Ne bántsuk már tanulással a gyereket” – pszichológus a tavaszi szünetről