16 °C Budapest

Átverés a csodagyógyszer - milliós bírságot kaptak

Pénzcentrum
2014. március 11. 16:04

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a Vitaminkosár Gyógyszer Forgalmazó és Szolgáltató Kft. fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott a Protexin Florea IBS elnevezésű speciális - gyógyászati célra szánt - tápszer népszerűsítése során, ezért a hivatal tizenhat millió forintos bírság megfizetésére kötelezte a vállalkozást.

A vállalkozás 2011. és 2012. között a Protexin Florea IBS termékének gyógyhatását reklámozta anélkül, hogy az előírt engedélyt megszerezte volna. Emellett azt is állította, hogy az általa forgalmazott termék az egyetlen klinikai vizsgálattal igazolt hatású probiotikum Magyarországon - derül kia GVH közleményéből.

A GVH megítélése szerint a vállalkozás célja a reklámokkal elsősorban azon fogyasztók figyelmének felkeltése volt, akik kifejezetten egy betegség megelőzése vagy meglévő betegségük tüneteinek enyhítése, gyógyítása miatt keresik a különböző terápiás módszereket. Fontos kiemelni, hogy az olyan fogyasztó, akinek valamilyen működési zavar, rendellenesség áll fenn a szervezetében, sérülékenyebb, egészségi állapotánál fogva kiszolgáltatottabb helyzetben van a vállalkozások tájékoztatásaival szemben.

A GVH megállapítása szerint a vállalkozás nem igazolta megfelelően, hogy a Protexin IBS Florea, valamint az abban található probiotikus baktériumtörzs rendelkezik a reklámokban szereplő hatásokkal. Megtévesztőek a klinikai vizsgálatokra vonatkozó állítások is, mivel a Protexin Florea IBS készítményen kívül Magyarországon forgalomban vannak olyan probiotikumok, amelyek gyógyszer termékkategóriába tartoznak, ennek megfelelően ezek hatékonyságát klinikai vizsgálatokkal igazolták.

A fentiek alapján a GVH megállapította, hogy a Vitaminkosár Gyógyszer Forgalmazó és Szolgáltató Kft. fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, ezért a hivatal tizenhat millió forintos bírság megfizetésére kötelezte a vállalkozást. A GVH a bírság meghatározásánál súlyosító körülményként értékelte, hogy a hosszú ideig elhúzódó reklámozás miatt a tájékoztatások a fogyasztók széles köréhez jutottak el, illetve azt a körülményt, hogy a vállalkozás az egészségügyi problémákkal küzdő, sérülékeny fogyasztói réteget célozta meg.

NEKED AJÁNLJUK
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. június 10. kedd
Margit, Gréta
24. hét
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2025. június 9. 18:06