A szakma szerint éve óta uniós áruként érkezik ukrán baromfi Magyarországra is. Elég könnyű kijátszani a rendszert.
A sertés- és baromfikészítmények esetében elkerülhetetlennek tűnik az áremelés - írja a Világgazdaság.
A baromfi- és sertéshús-készítmények esetében hozzávetőleg 5 százalékos drágulásra lenne szükség, kérdés azonban, hogy a termelők az áremelésre irányuló igényüket érvényesíteni tudják-e kereskedelmi partnereiknél - mondja Raskó György. Az agrárközgazdász szerint a vágósertés ára ugyan az elmúlt időszakban 410 forintról 385 forint körülire csökkent, ez azonban nem segít a húsiparon, hiszen ez még mindig magas. Raskó szerint egy számottevő forintgyengülés némileg javíthatna az exportáló húsipari és baromfiipari feldolgozók helyzetén.
A húsiparban tapasztalható feszültség mára a baromfiszektorra is jellemzővé vált - véli Bárány László, a Baromfi Terméktanács elnökségének tagja. A magas takarmányárak drága élőbaromfit eredményeznek, a fogyasztók azonban nem tudják, és nem is akarják a drágább terméket megfizetni. A szektor termelői - különösen a csirke - és pulykahizlalással foglalkozók - bezárják üzemeiket, hónapok kérdése, és a feldolgozók egy része is be fog zárni - vélekedett.
Mivel a termelés nem éri meg, már most látható, hogy februárban és márciusban csökkenni fog a levágható mennyiség, ebben az esetben esély mutatkozik arra, hogy a beszállítók elérjék az áremelést. Fél éven belül egészen biztosan lesz áremelés a baromfitermékek esetében - mondta Bárány László.
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








