A Gazdasági Versenyhivatal eljárása a Magyar Posta Zrt. (Magyar Posta) fogyasztók tájékoztatására vonatkozó kötelezettségvállalásának elfogadásával zárult.
A GVH a Magyar Postával szemben indított eljárásában azt vizsgálta, hogy a fogyasztók megfelelő információt kaphattak-e arról, hogy a postafiókokban történő bankkártya-használat minden esetben készpénzfelvételnek minősül, illetve tisztában lehettek-e az ezzel kapcsolatos költségekkel.
A Hivatal a vizsgálat során megállapította, hogy a Magyar Posta a vizsgált időszakban csak szóban tájékoztatta a fogyasztókat a bankkártya-használattal kapcsolatos tudnivalókról, ez azonban a díjak mértékére nem terjedt ki. A vállalkozás a fogyasztók megfelelő tájékoztatása érdekében vállalta, hogy a szóbeli felvilágosítást írásos figyelemfelhívással is kiegészíti, s kommunikációjában mindkét esetben utal arra, hogy a postai bankkártyás tranzakciók kézpénzfelvételnek minősülnek, melyek díja eltérhet a szokásos készpénzfelvételi díjtól.
A GVH az eljárás során feltárt valamennyi körülmény mérlegelése után úgy ítélte meg, hogy a közérdek leghatásosabban a Magyar Posta vállalásának elfogadásával biztosítható, ezért az eljárást - a vállalás kötelezettségkénti előírásával egyidejűleg - megszüntette. A kötelezettségek teljesítését a GVH utóvizsgálatban ellenőrzi.
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








