Csökkenő veszteség, emelkedő bevétel, rekordösszegű különadó – ezek jellemezték a Tesco magyarországi működését a legutóbbi üzleti évben.
A válság előtti utolsó évhez képest 20 százalékkal csökkent az öt vezető nemzetközi barkácsáruházlánc forgalma Magyarországon - írja a Napi Gazdaság.
Az eddig elérhető mérlegadatok szerint az itthoni bakácsáruházak tavalyi árbevétele alig valamivel 115 milliárd forint felett alakult, szemben a 2008-as csaknem 141 milliárddal. A három év alatt 20 százalékot elérő forgalomvesztés és a kereskedelmi különadó alaposan megtépázta a társaságokat, amelyek − a Bauhaus Szakáruházak Kereskedelmi Bt. kivételével − kétmilliárd forint feletti adózás után kimutatott veszteséget szenvedtek el (a Bauhaus is megközelítette a kétmilliárdos mínuszt).
A bauMax lényegében stagnáló forgalom mellett, 2,1 milliárd forintos növekedéssel, csaknem 4 milliárd forintra hozta veszteségét. A mérlegadatokból kiderül, hogy a versenytársakhoz képest drágán vásárolt és az árrést igyekezett odaadni a fogyasztóknak. Ezen felül növelte a bérköltségét (miközben a legtöbben itt próbáltak fogni a kiadásokon), és úgy tűnik, a vezetők premizálását sem igen fogta vissza − emiatt üzemi vesztesége 2010-ről 2011-re a duplájára ugrott.
Nem jobb a helyzet a Praktiker Kft.-nél sem. A cég veszteségnövekedése 1,2 milliárd forint, vagyis a közelében sincs a bauMaxénak, ám az egykor 43 milliárd forint forgalomra is képes cég bevételei tavaly csaknem 1,8 milliárd forinttal apadva, 30 milliárdra csökkentek. Kérdés, hova vezet, ha a cégnek nem sikerül megállítania a forgalomvesztést. Százalékos arányban a Bauhaus adózás utáni vesztesége ugrott meg leginkább (a duplájára), ám ez a cég számít az öt közül a legkisebbnek, és a növekedési szakaszban a méretgazdaságosság elve miatt beruházásaival egyelőre csak halmozza a veszteséget. A forgalmát viszont legalább annyival növelte, mint a 2011-es vesztesége, emellett erősen nőtt a bérköltsége és a tavalyi fejlesztések miatt anyag jellegű ráfordításai is.
A BricoStore Hungária Barkácsáruház Kft. vesztesége valamivel több mint félmilliárd forinttal nőtt, forgalma viszont több mint 1,7 milliárd forinttal esett vissza 2010-hez képest. Az eredménykimutatás adatai felemásak, hiszen a cég igyekszik a költségeit megvágni, a veszteség növekedése így vélhetően a forgalomcsökkenésből fakad. A legnagyobb probléma a láncnál, hogy 2008-ban a forgalma még átlépte a 24 milliárd forintot, tavaly azonban ennek felét tette ki.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








