A magyar gyümölcs a legdrágább a piacokon. Az eper és a cseresznye kilóját is ezer forint körül mérik, amit sok gyerekes család egyre kevésbé tud megvenni. Egy év alatt duplájára emelkedtek az árak. A málnáért kétezer forintot is elkérnek. A dinnyében még reménykedhetünk - írja a Népszava.
A piacok roskadoznak a jóféle szezongyümölcsöktől. Kapható többek között cseresznye, meggy, málna, s még eper is. Ám ezek árak jócskán túllépik a tavalyiakat: 800-1200 forint között mérik az epret és a cseresznyét, a málna ára meghaladja a 2000 forintot is.
Múlt év májusában a korai érésű cseresznyét kilónként 398 forintos fogyasztói átlagárért adták a piacokon, most 580 és 698 forint közötti áron volt kapható. A későbbi érésű, nyári cseresznye ára ennél is magasabb, 750-1200 forint között mozog, tehát igen csak meg kell gondolnunk, hogy hol és mennyit vásároljunk, ha friss gyümölcsöt szeretnénk fogyasztani. Tavaly az átlagár ennek a felére rúgott. A kistermelők és a szakemberek véleménye szerint a viszonylag enyhe december és január után februárban a kemény fagyok rügykárokat okoztak, majd a húsvéti lehűlés, s a jégeső újabb pusztítást okozott, ez a magyarázata annak, hogy ilyen rendkívül magas árakon kaphatóak a szezonra jellemző gyümölcsök.
A viharos időjárás ellenére a tavalyihoz hasonló lehet a dinnyetermés mennyisége az idén - mondta Mártonffy Béla, a Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács (FruitVeB) elnöke. A jégverés miatt a magyar görögdinnye piaci megjelenése várhatóan egy hetet csúszik, így július eleje helyett, a jövő hónap második felétől lesz majd kapható. Tavaly 4800 hektáron mintegy 178 ezer tonna dinnyét termeltek hazánkban, ennek a mennyiségnek mintegy 60 százalékát értékesítették belföldön, ami 15-20 százalékos emelkedést jelentett az előző évihez képest. Az elnök szerint az ártól függően ebben az évben mintegy 10-12 milliárd forint árbevételre számíthatnak a magyar dinnyetermelők.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








