Becsapják a fogyasztókat azok az árusok, akik a spanyol, az olasz, vagy más mediterrán területről érkezett földiepret hazaiként árulják. A hazai szamóca szezonja csak májusban kezdődik, így aki most vásárol magyar feliratú gyümölcsöt, az biztos, hogy nem hazai termékhez jut - tájékoztat csütörtöki közleményében a Vidékfejlesztési Minisztérium.
Az utóbbi napokban az üzletekben és a piacokon magyarként árulják a Spanyolországban, vagy Olaszországban termesztett földiepret, pedig a hazai, fólia alatt termesztett gyümölcs csak május első felében, a szabadföldi termesztésű - az időjárási körülményektől függően - pedig május közepe és június harmadik hete között lesz kapható.
A külföldről behozott termékek hazaiként feltüntetésével megtévesztik a fogyasztókat, ezzel nemcsak itthon, de határainkon kívül is - amennyiben az átcsomagolt, átcímkézett külföldi árut magyarként kínálják - rontják a magyar termékek hitelét. Az FVM azt tanácsolja, aki ilyennel találkozik, jelentse a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal ingyenesen hívható 06 80/263-244-os számán.
A FruitWeb Zöldség-Gyümölcs-Szakmaközi Szervezet és Terméktanács fontosnak tartja, hogy a magyar fogyasztók ismerjék meg a hazai termékek érési idejét, azaz hogy melyik gyümölcs vagy zöldség mikor vásárolható. Például a hazai földieper-szezon május közepén kezdődik csak, így a most ekként árult gyümölcs biztos, hogy - a teljes érettségi szint elérése előtt leszedett - kisebb élvezeti értékű, külföldi termés.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Halál az országúton
- Ha allergiás, akkor erre nagyon figyeljen
- Kempf Zoltán egy időre háttérbe szorítja az influenszerkedést, és megcélozza az olimpiát
- Az oroszoknak még több harci robot kell
- Sakkvilágcsúcsot döntött egy nigériai játékos - videó
- Kínai Nagydíj: Verstappené a Red Bull 100. pole pozíciója