Ha lassan is, de egyre csökkenő tendenciát mutat az egyszer használatos nejlonszatyrok "fogyasztása", és egyre több újra felhasználható bevásárlótáska kerül forgalomba - ez utóbbiak azonban komoly veszélyeket is rejthetnek.
Kutatások szerint komoly veszélyt jelenthetnek a fogyasztók számára az többször használatos bevásárlótáskák. Az Arizonai Egyetem kutatói 84 fajta - használt- bevásárlótáskát vizsgáltak meg, és arra az eredményre jutottak, hogy több mint a felük veszélyes baktériummal szennyezett - írja a Daily Telegraph című brit napilap.
Az többször felhasznált táskák 12 százaléka kólibaktériummal fertőzött, így könnyen gyomorbántalmakat, hasmenést, veseproblémákat okozhatnak. A dolog azért is problémás, mert sok élelmiszer csomagolás nélkül kerül ezekbe a szatyrokba, a fertőzés pedig leginkább akkor történik, ha az élelmiszerek maradványai - például nyers hús leve- megmarad a táskák anyagán.
A felmérés szerint a vásárlók 97 százaléka soha nem mossa ki ezeket a táskákat, pedig ez lenne a kézenfekvő megoldás: a kutatók azt tanácsolják, kéthetente tegyük be a szatyrokat a mosógépbe, fél év használat után pedig dobjuk ki őket.
Már nem kapjuk ingyen a nejlont az áruházakban
Néhány hete került nyilvánosságra az a szakértői tanulmány, amely szerint az Európai Bizottság azt fontolgatja, hogy a széndioxid-kibocsátáshoz hasonlóan szabályozná a műanyag bevásárlószatyrok használatát a környezet védelme érdekében. Sőt, Brüsszel akár a teljes tiltást sem zárja ki.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Korábbi számítások szerint Magyarországon naponta 1,3 millió műanyag zacskó kerül forgalomba. Becslések szerint ennek 16 százaléka lebomló, 25 százaléka újrahasznosított. A szelektív gyűjtőkbe alig jut ebből a csomagolóanyagból, hiszen a csomagolóipar által működtetett rendszerek elsősorban az italos hulladék visszagyűjtésével foglalkoznak.
Ennek visszaszorítására emelték drasztikusan a nejlonszatyrok termékdíját, ma már a legnagyobb üzletláncokban fizetni kell a tasakokért- helyenként akár 160 forintba is kerülhet a legolcsóbb termék. Az üzletek ugyanakkor különféle akciókkal próbálják rávenni a vevőket arra, hogy fizessenek a szatyrokért - például rendszeresen visszaváltják az elhasználódott tasakokat, vagy szövetből, újrafelhasznált anyagból készült táskákat adnak ajándékba.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








