A várt csökkenés helyett 2 százalékkal emelkedtek a globális élelmiszerárak januárban az előző hónaphoz képest az ENSZ Élelmezési és Mezőgazdasági Szervezetének (FAO) csütörtökön publikált adatai szerint.
A FAO élelmiszerár indexe - amit a gabonafélék, az olajos magvak, a tej- és hústermékek, valamint a cukor árának változása alapján számol ki minden hónapban - 214 pont volt januárban, 4 ponttal nagyobb a decemberinél. Az indexet az húzta fel, hogy drágultak a növényi olajok és a gabonafélék.
Ugyanakkor a globális élelmiszerárak most hozzávetőleg 10 százalékkal alacsonyabbak, mint a tavaly februári csúcs idején: akkor a mutató rekordot döntött, 238 pont volt a gabonafélék drágulása miatt.
Az
áraknak a tavalyi második félévben tapasztalt folyamatos csökkenése
ellenére 2011-ben a mutató átlagosan 228 pont volt, a legmagasabb azóta,
hogy a FAO 1990-ben megkezdte az index összeállítását. Az előző csúcs
2008-ban volt, amikor a mutató átlagosan 200 pontot ért el, és
éhséglázadások törtek ki számos fejlődő országban.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








