Magyarországon másodszor, 2011. december 15-én rendezik meg az Ingyen Szállítás Napot. Ezen a napon a résztvevő webáruházak vállalják, hogy az aznap feladott megrendeléseiket díjmentesen szállítják ki úgy, hogy karácsonyig mindenki megkapja a csomagját.
A szervezők adatai szerint tavaly az első Ingyen Szállítás Napján voltak olyan boltok, melyek forgalma megötszöröződött. A nap egyre népszerűbb a fogyasztók körében többek között az Amerikai Egyesült Államokban, Kanadában, Ausztráliában és az Egyesült Királyságban is. Vannak, akik az egész karácsonyi vásárlásukat erre a napra időzítik, így akárhány boltból is rendelik meg az ajándékokat, megspórolják az szállítási költségeket. Ilyenkor karácsony előtt egy átlagos napon közel 1 milliárd forintot is költhetnek a magyarok internetes áruházakban.
Mint arról aPénzcentrum.hu is beszámolt, november végén rendezték meg a hasonló, Dotcommerce day nevű akciót. Akkor egy napig a csatlakozott webáruházak különféle kedvezményeket (leginkább akciós vásárlási lehetőségeket, ajándékokat) kínáltak, az online vásárlás népszerűsítésének érdekében.
Idén az interneten vásárolt karácsonyi ajándékok közül a mobiltelefon volt a legnépszerűbb, melyet az LCD és plazma TV-k, és a notebookok követtek a dobogón. Ezeket a termékkategóriákat a digitális fényképezők, a táblagépek és a játékkonzolok követték az Árukereső.hu december közepén készült elemzése szerint.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








