Elindult az Apple legújabb termékeinek előrendelési időszaka.
Bár egyre többen a banki tranzakciókhoz is használják a mobiltelefonjukat, még mindig nagyon jelentős azok aránya, akik csak szóban kommunikálnak a készülék segítségével. Így még óriási a növekedési potenciál a mobilkészülékek pénzügyi szolgáltatásokhoz történő használatában.
Az AEGON Magyarország által, a saját ügyfelei körében elvégzett kutatásból kiderül, hogy a kérdőívet kitöltők majdnem fele még mindig csak beszélgetésre használja a mobiltelefonját, és egyáltalán nem bonyolít adatforgalmat a segítségével.
Az online megkeresés segítségével elvégzett felmérés eredménye szerint a válaszadók mindössze 30 százaléka rendelkezik beszéd- és adatforgalom bonyolítására is alkalmas előfizetéssel: 46 százalék csak beszéd alapú szolgáltatásra fizet elő, a kérdőívet kitöltők közel egynegyede (23 százaléka) pedig feltöltőkártyás készülékkel rendelkezik. A válaszadók kétharmada emellett elsősorban magáncélra használja a készülékét.
A telefon felhasználásának lehetséges céljai közül a válaszadók 43 százaléka jelölte meg a beszélgetést, 30 százalékuk az sms-t, viszont az e-mail küldési funkciót mindössze 6 százalék használja. A kérdőívet kitöltők nem egészen egynegyede nyilatkozott emellett úgy, hogy érintőképernyős mobilt használ, és nagyjából ugyanekkora az arányuk azoknak, akik mobil-alkalmazásokat használnak a telefonjukon. A válaszadók egyharmada viszont már rendszeresen internetezik a mobilja segítségével, és elsősorban kereső-, és közösségi oldalak látogatására, illetve hírek olvasására használja.
A saját telefonjuk típusáról, operációs rendszeréről viszont meglepően keveset tudnak a felhasználók, 62 százalékuk az erre vonatkozó kérdésre nem tudott választ adni. A telefonjukat ismerők válaszai alapján ugyanakkor az operációs rendszerek között az Android 31 százalékos penetrációval vezet, míg 24 százalék a Nokia által használt Symbian rendszerű telefont üzemeltet. iPhone-ja a válaszadók 9 százalékának van, ám e típus részesedése az 55 év felettiek körében jóval magasabb. Az esetleges telefoncserénél kiválasztandó rendszereknél szintén az Android vezet: részesedése 23 százalék, míg az iPhone-t 16 százalék jelölte meg. A válaszadók bő egyötöde viszont még egyáltalán nem akar okostelefont, 33 százalékuk pedig nem tudja megjelölni, milyen operációs rendszert választana.
A pénzügyi tranzakcióknál, szolgáltatásoknál viszont egyre többször kerülnek elő a telefonok is: a válaszadók közel egyharmada - 32 százaléka - már végrehajtott fizetési tranzakciót a készüléke segítségével. A netbank használata mobilon keresztül ugyanakkor a magyarokra még nem nagyon jellemző: mindössze 10 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy telefonja segítségével is szokta intézni banki ügyeit.
Figyelemre méltó eredmény, hogy a reklámok fogadására viszonylag nyitottnak mutatkoztak a válaszadók: egyötödüknek egyáltalán nem lenne kifogása, ha hirdetések érkeznének készülékére, és 26 százalék azoknak az aránya, akik bizonyos feltételek mellett hajlandók lennének reklámokat is fogadni. A válaszadók legnagyobb része ugyanakkor sms-ben fogadna legszívesebben hirdetéseket.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A mobiltelefonok kihasználtságát tekintve ugyanakkor nemzetközi összehasonlításban nem áll túl jól a magyar piac. A 85,3 százalékos felnőtt lakosságra vetített mobil-penetráció alapján a kelet-európai mezőny második felében vagyunk, és az okostelefonok 13 százalékos aránya is csak a középmezőnyhöz elég a régióban. Az amerikai piachoz képest pedig igen komoly a lemaradás: ott a fogyasztók 43 százaléka már okostelefont használ, és e készülékek aránya egyetlen negyedév alatt 5 százalékponttal emelkedett. Emellett az amerikaiak háromnegyede e-mailezésre is használja a mobilját, és bő egyharmaduk már keres a mobiljára érkező reklámok alapján termékinformációt.
"A felmérés eredményei mindenképpen meglepőek abból a szempontból, hogy a magyar fogyasztók milyen alacsony arányban használják e-mail forgalmazásra, vagy alkalmazások futtatására telefonjaikat. Bíztató ugyanakkor, hogy a hazai ügyfelek is egyre többször használják készüléküket pénzügyeik intézéséhez. A növekedési potenciál ezzel együtt óriási, elég csak az USA piacának adataira gondolni" - értékelte a felmérés eredményeit Vereczki András, az AEGON Biztosító vezérigazgató-helyettese.
Műfenyő vagy igazi? Pont kerülhetett az ősi vita végére: tisztul a kép, minden ebbe az irányba mutat
A karácsonyi időszak közeledtével egyre többen foglalkoznak a karácsonyfa-választás kérdésével.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








