8 °C Budapest

Bojkott! Elegük lett a világmárkáknak

2011. október 2. 10:03

Több mint 60 világmárka, köztük a Burberry és a Levi's hirdetett bojkottot az üzbég gyapot ellen, mondván hogy a volt szovjet köztársaság sokat bírált kormánya gyerekeket kényszerít a termés leszedésére.

Csatlakozott a bojkotthoz a H&M svéd divatmárka, valamint az Adidas és a Puma sportszergyártó is. A divatmárkák a Responsible Sourcing Network (http://sourcingnetwork.org) keretében egyesítették erőfeszítéseiket. A projektet az amerikai As You Sow nevű aktivista csoport kezdeményezte, ez szervezi a bojkottot.

"Nagy gyapotfelvásárlók vagyunk, és mint sok más cég, mi is egyértelműen szembe helyezkedünk a gyermekmunkával, tekintet nélkül arra, melyik országról van szó" - idézte a The Daily Telegraph című brit lap a a svéd márka munkatársát.

A több mint nyolcszáz társaságot tömörítő amerikai ruha- és cipőtársaság már korábban csatlakozott a kezdeményezéshez, a nagy világmárkák azonban most újabb lökést adtak a bojkottnak.

A 27,5 milliós Üzbegisztánban az arany és a gáz mellett a gyapot számít a legfontosabb kiviteli cikknek. Aktivistáknak és szervezeteknek sikerült dokumentálniuk, miként szedik iskolások a gyapotot, és parancsolja ki őket a kormány őket a tantermekből a földekre, hogy erőt próbáló munkával betakarítsák a termést.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 19. péntek
Emma
16. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Itt a Pénzcentrum App!
Clickbait-mentes címek és egyéb extrák a Pénzcentrum mobilapplikációban!
Most nem
Letöltöm