31 °C Budapest

Facebook nyereményekkel kaszálnak a szerencsevadászok

2011. szeptember 5. 19:11

Több "vállalkozás" is nyerészkedni próbál az internetes közösségi oldalakon meghirdetett nyereményjátékokkal. Többen összefogva, de sokszor csak egyetlen ember több regisztráció segítségével manipulálja az ilyen játékok eredményeit. A cégek persze kiakadnak, annak ellenére, hogy ők sem ártatlanok, sokszor maguk is vásárolnak lájkolókat vagy fizetnek bérkommentelőket.

Egy nagy magyar bank közösségi oldalán indított kampányával pukkadt a lufi és derült fény azokra a lájk-manipuláló csoportokra, akik a közösségi oldalakon, amúgy a promóciós szabályoknak megfelelően indított nyereményjátékokat elcsalják, a fődíjakat megnyerik és egymás közt kisorsolják - írja a marketinghir.hu.

"Egy ilyen zárt kört néhány leleményes magánszemély hív életre és 1-2 hét alatt akár több ezresre is tudnak duzzasztani egy közösségi csoportot. A cél, hogy az aktív tagoknak (ezt is figyelik) meghatározott játékokra (ezt általában a csoport "vezetői" adják meg) szavazni kell. Mivel a csoport nagy létszámmal, koncentráltan szavaz egy versenyre, majdnem biztos, hogy megnyerik a versenyt. Az így megnyert ajándékot pedig már egymás közt sorsolják ki. Aki egy kicsit is ért a matekhoz, az pedig ki tudja számolni, hogy mennyivel több esélye van egy nyerésnek, ha egy ilyen zárt körbe kerül a "szétosztás" - ráadásul úgy, hogy az ilyen csoportban lévő személyeknek általában több profiljuk is van - nem ritkán több tucat(!)." - magyarázza Miklovicz Norbert, kkv marketing szakértő.

"A marketingesek, a kampányt kitalálók és végrehajtók persze joggal érezhetik magukat becsapva, mert minőségi lájkolásokat, megtérülést, indirekt módon értékesítés-növekedést várnak és nem pedig egy irányított lájkcsoportot, akik adott vezényszóra rajongói lesznek az adott oldalnak/eseménynek és soha többet nem néznek az oldal felé." - teszi hozzá a közösségi oldalakon futó kampányokkal is foglalkozó szakember.

Hogy mi a megoldás? A szakma egyelőre nem tudja. Szakmai szervezetek, csoportok és klubok már aktívan foglalkoznak a helyzet kezelésével illetve a probléma felszámolásával, de még nincs működő megoldás. Amiben talán mindenki (még a konkurensek is egyet értenek) az az, hogy minél tovább és minél több ilyen csoport létezik, annál nagyobb károkat szenved el a közösségi média marketing Magyarországon.

TÍZEZREKET SPÓROLHATSZ BANKVÁLTÁSSAL!

A bankszámla mindennapi életünk része. A munkabér, nyugdíj, ösztöndíj jellemzően bankszámlára érkezik. Segítségével kényelmesen intézhetjük a pénzügyeinket, akár otthonról is. Ahhoz azonban, hogy bankszámlád valóban azt nyújtsa, amire szükséged van, körültekintően kell választanod. Mielőtt kiválasztanád bankszámládat, nézz szét a Pénzcentrum megújult bankszámla kereső kalkulátorában! Állítsd be a személyes preferenciáidat, és versenyeztesd a pénzügyi szolgáltatókat, hiszen a megalapozott döntés a Te érdeked! Egy testre szabott bankszámlával a költségeken is rengeteget spórolhatsz! (x)

Kampányok helyett vehetünk is lájkokat, 8 oldalt is összeszedtünk, ahol hasonló szolgáltatást nyújtanak. A Usocial, FacebookFans, SocialPromotionz, Fanbullet, Fanpage Hookup, MyFBfans, GetFansNow, GettyFans. Ezekről az oldalakról érkező lájkolók viszont szinte soha nem lesznek ügyfeleink, vásárlóink így, ha nem a látszat megteremtése a célunk nagyban csalódhatunk ezekben a szolgáltatásokban. A cégek oldaláról is előfordulhat csalás, az is előfordult már, hogy blog kommenteket vásárolnak a cégek és ezzel próbálják hitelesebbé tenni reklámkampányukat.

 

Sok szülő így rontja el a gyerek fejlesztését: nem lehet elég korán kezdeni

Szinte semmi sem fejleszti olyan gyorsan és hatékonyan a legkisebbek agyát, mint a társasjáték.

Ennyibe kerül manapság egy luxus mobilház: ez lehet a lakásválság megoldása? + videó

Drágulnak az ingatlanok, emelkednek a hitelkamatok: ez pedig szinte egyenes út a lakhatási válsághoz. Nálunk is működhet az, ahogy az USA-ban megoldották?

Ilyen még nemigen volt itthon: itt a bejelentés, elindult a magyar Kickstarter

A Kickstarternek és az Indiegogonak hála a közösségi finanszírozási forma évek óta világszerte népszerű és most megérkezett Magyarországra is, a Brancs formájában

Milliókat bukhat, aki így indít vállalkozást: jól meg kell gondolni, a KATA sem jó mindenre

Sokan alábecsülik, mennyire lényeges alaposan átgondolni, milyen vállalkozási és azzal együtt adózási formát válasszanak induló cégük számára.

NAPTÁR
Tovább
2022. május 20. péntek
Bernát, Felícia
20. hét
KONFERENCIA
Tovább
Külföldi piacra lépés 2022
Ingyenes online konferencia hazai kkv-nak!
EZT OLVASTAD MÁR?