A szülők is óvatlanok a Facebook közösségi portálon: kutatók szerint ugyanakkora az esélye annak, hogy túl sok személyes információt osztanak meg az oldalon, mint a tinédzsereknél.
"A Facebook nem csak a fiatalok körében vált jelenséggé - magyarázta a szakemberek egyike, Emily Christofides PhD-hallgató, a kanadai Guelphi Egyetem kutatója. - Az internetes környezet minden korosztály képviselőre befolyással van. A szülők és a gyerekek egyaránt túl sokat adnak ki magukról, többet, mint esetleg azt más közösségi színtereken tennék. Bizonyos pszichológiai tényezők erősítik is ezt a viselkedést."
Az egyetem 285, 19 és 71 év közötti felnőttet és 288 kiskorú jelenlétét vizsgálta a Facebookon. A kiskorúak életkora 9 és 18 év közötti volt, noha a világ legnépszerűbb közösségi portálja 13 éves kortól várja soraiba a felhasználókat: becslések szerint azonban 7,5 millió tag életkora nem éri el a 13-at. Az eredmények szerint a fiatalok többet árulnak el magukról, mint a felnőttek, de csak azért, mert több időt töltenek a közösségi hálón, és nem azért, mert kevésbé törődnének a biztonsággal. A tinik naponta átlagosan 55 percet, míg a felnőttek 38 percet szörfölnek a Facebookon.
Az idősebbek viszont kevésbé vannak tudatában a kiszolgáltatottság következményeinek - derült ki a kutatásból, amely szerint minél több időt tölt valaki a közösségi portálon, annál több dolgot oszt meg magáról. A megosztás mozgatórugói között fontos tényező a népszerűség iránti vágy - világítottak rá a szakemberek. Megítélésük szerinta Facebook olyan környezet, amely személyes információk megosztására bátorítja az embereket, és előfordulhat, hogy ugyan törődnek a biztonsággal, de mégis lemondanak róla a népszerűség érdekében.
A pelenkagyártó csecsemőkről felnőttekre vált át: ide vezetett a drasztikusan kevés gyerek születése
Japán gyorsan öregedő társadalma és csökkenő születésszáma miatt, bejelentette egy pelenkagyár, hogy felfüggeszti a csecsemőpelenka-gyártását és a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- A magyar vidéken tartott ülése miatt bírálja a kormányt az ellenzék
- Kaiser Ferenc: több mint ezer légi célt tud majd követni a Vaskupola magyar lokátora
- Újabb borzalmak a rémségek zalai kertjében
- Júniusban vezetik be a dugódíjat New Yorkban
- Jó időre börtönbe küldték a gigantikus kriptobukás felelősét
- Új hajók az új balatoni szezonra - képek