Országosan 54%-os, a Balaton és a Velencei-tó környékén 35%-os adatforgalom-növekedést mért az egyik mobilszolgáltató, Horvátország roamingban duplázott idén nyáron az előző évhez képest.
Egyelőre még nem erősítette meg a Tesco, de egyre több helyről lehet hallani a Tescomobile hazai bevezetéséről. Az üzletlánc nem önálló hálózattal, hanem virtuális szolgáltatóként jelenne meg a hazai piacon a Vodafone eszközeit bérelve. De milyen lehet egy Tesco mobil, olcsóbb lehet a telefonálás?
Már létezik virtuális mobilszolgáltató Magyarországon, bár a Postafon nem nevezhető igazán nagy sikernek; sem ügyfélszámban, sem ismertségben nem tudja megközelíteni a legnagyobb mobilszolgáltatókat. Az igazság része az is, hogy nem ez volt a cél, de az mindenképp elmondható, hogy a várt siker elmaradt.
Amíg a Postafone esetében nem beszélhetünk valódi virtuális szolgáltatóról, addig a Tesco valószínűleg a minél nagyobb önállóságra törekszik majd, amennyiben valóban bevezeti a szolgáltatást. A Magyar Posta és a Vodafone megállapodása inkább egy rosszul csomagolt marketing megoldás. Az idősebb generáció igényeire koncentráló termék viszont nem lett sikeres, hiszen ez a korosztály megtalálja az igényeinek megfelelő szolgáltatásokat a valódi mobilszolgáltatók kínálatában is.
Kinek kell még egy mobil?
A Tesco esetleges piacra lépése mögött viszont más elképzelések állhatnak. A célcsoport sem csak az idősebb generációból állhat. Talán egy másfajta koncepcióval nyereséges is lehet, annak ellenére, hogy a piac egyre szűkösebb. Évek óta megfigyelhető egy csökkenő trend a mobil előfizetések számában, amit a demográfiai változások messze nem magyaráznak. A piac tehát telített, mégis mire számít a Tesco?
A Tescomobile számára szükséges technikai hátteret is a Vodafone szolgáltathatja - véli a HWSW internetes lap. Állításuk szerint a Vodafone célja akár a valódi, saját hálózattal rendelkező negyedik szolgáltató megjelenésének a megakadályozósa is lehet. Az időzítés mindenképp érdekes, bár már 2005-ben is felmerült a Tescomobile hazai bevezetésének az ötlete. A Postával szemben a Tesco nagy előnye, hogy nagyobb tömeget ölel fel. Gondoljunk csak a tavaly bevezetett Klubkártyára, ami ma már szinte minden vásárló pénztárcájában megtalálható, a bevezetése után egy héttel már több százezren igényelték. A Klubkártyának köszönhetően viszonylag jó képet is kapott a Tesco az ügyfelei vásárlási szokásairól és a piaci lehetőségekről.
Milyen lesz a Tescomobile?
Ilyen információk birtokában, valószínűleg sikeres is lesz az új szolgáltatás, hiszen másképp piacra sem lépnének vele. A Postával ellentétben, ahol például a mobilnet alig kap szerepet, a Tesco célközönsége sokkal tágabb körből kerülhet ki. Az elérhető telefonok és szolgáltatások is nagyobb réteg igényeit kell, hogy lefedjék. Szükség lesz az idősebbeknek szánt egyszerűbb készülékektől kezdve az okostelefonig minden típusra, de egy versenyképes internetezési lehetőséget is kínálnia kell a majdani ügyfeleknek az átlátható és egyszerű tarifacsomagok mellett.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A Tesco, mint márka, ma már kevésbé ciki, mint néhány éve. Ezt jól szemléltette a nyári pontgyűjtő láz, aminek a végén boldog-boldogtalan Fila(tesco) táskával járja a várost. A Tescomobile sem lesz valószínűleg ciki, sem az iskolákban sem az utcákon, még kevésbé a Tesco vásárlói rétegben, akik szorosan kapcsolódnak egymáshoz.
Épp ez lehet a jövő sikerének a titka is, az egymáshoz közelálló óriási ügyfélkör. Már több szolgáltató próbált kapcsolódni egy-egy ilyen körhöz, különböző kedvezményeket kapcsolni a csoporton belüli szolgáltatásokhoz. A T-mobile" iwiw" előfizetői beszélhetnek egymással olcsóbban, de a Telenornak is volt hasonló próbálkozása a Djuice "Campus" csomagon keresztül. Egyik mögött sem állt akkora ügyfélbázis, mint a Tesco mögött.
A telekommunikációs ipart nagyban meghatározza az úgynevezett hálózati hatás, amit jelen esetben meg is lovagolhat az üzletlánc. A hálózati hatás akkor alakul ki, amikor egy rendszeren könnyebb vagy olcsóbb kapcsolódni a másikhoz, mint egy külső hálózatból. Ha egy hálózaton belüli kommunikáció viszonylag olcsó, ahhoz csak akkor éri meg csatlakozni, ha annak megfelelő számú tagja is van. Így ki is tudjuk használni a kedvezményt. Ez akár egy öngerjesztő folyamatot is elindíthat, minél többen vannak egy ilyen, jelen esetben mobil csomagban, annál többen akarnak csatlakozni hozzá. Így tehát, ha a Tesco viszonylag alacsony percdíjakat biztosítana az előfizetőinek, a hálózaton belüli kommunikációra és hasonló robbanást sikerülne elérnie, mint a Klubkártyákkal, akkor hamar, akár jelentős részesedésre is szert tehetne a hazai mobilpiacon.
A pelenkagyártó csecsemőkről felnőttekre vált át: ide vezetett a drasztikusan kevés gyerek születése
Japán gyorsan öregedő társadalma és csökkenő születésszáma miatt, bejelentette egy pelenkagyár, hogy felfüggeszti a csecsemőpelenka-gyártását és a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Fontos frissítés érkezik most a Samsung telefonokra
- Vigyázat, baleset esetén már nemcsak a bírság és a jogosítvány elvesztése fenyeget
- Húsvétkor változik a hétvégi kamionstop
- 10,4 százalékkal volt magasabb a reálkereset januárban, mint egy évvel korábban - a nap hírei
- Férfi vízilabda ob I - Simán nyerte a fővárosi rangadót az FTC
- Két hétig korlátozzák a nyugati ország vasútforgalmát