Összesen 8 millió forint bírságot rótt ki az RTL-re a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa a Kanapéhuszárok című műsorszám két epizódja miatt.
Kisebbek lesznek a korhatári besorolást jelző televíziós piktogramok, és a jövőben minden műsorhoz tartozik majd egy jelzés, a hatévesnél fiatalabbak számára készült programokat egy kisfiú ábrája jelzi - a többi közt ezt tartalmazza a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa által elfogadott klasszifikációs ajánlás.
Mind a nézők, mint a televíziós csatornák számára segítséget jelenthet az az ajánlás, amelyet keddi ülésén fogadott el a médiatanács - mondta a karikák megjelenítéséről szóló ajánlást bemutató szerdai, budapesti sajtótájékoztatón a testület egyik tagja. Kollarik Tamás emlékeztetett arra, hogy a korhatári besorolásokat a január 1-je óta hatályos médiatörvény szabályozza, a testület azonban szakértők, a tudományos élet, civil szervezetek és a szakma képviselőinek bevonásával, féléves egyeztetést követően árnyalta a rendelkezéseket. Hozzátette: a véleményeket figyelembe véve mintegy harmadával csökkentették a hat, a tizenkettő, a tizenhat és a tizennyolc éven aluliaknak nem ajánlott műsorok jelzésére szolgáló karikák méretét. A piktogramok a jövőben a képernyő bármelyik alsó sarkában megjeleníthetők, s elhelyezésük új technikája miatt nem égnek bele a képernyőbe.
Az óvodások, a hat éven aluliak számára ajánlott tartalmakat egy kisfiú ábrája jelezheti a jövőben. A nem kötelezően használható piktogramot egy internetes szavazás eredményeként választotta ki a testület, a médiatanács blogján másfél hét alatt több mint 16 ezer látogató szavazott.
Póta György, a Házi Gyermekorvosok Országos Egyesületének alelnöke a tájékoztatón arra hívta fel a figyelmet, hogy Magyarországon a 18 év alatti fiatalok és gyermekek negyede több mint négy órát tölt naponta a televízió előtt. Mint mondta, a szülők feladata, hogy ezt az időt a gyermekek egészsége érdekében csökkentsék, ehhez nyújthat segítséget a klasszifikációs besorolás.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Leomlott az egykori koppenhágai tőzsde főhomlokzata
- Az Európa-bajnokságon ismét játszunk a svédekkel
- Szankciókat jelentett be Irán ellen a brit és az amerikai kormány
- Egyetemi bérkövetelések: előrelépés még nincs, államtitkári ígéret már van
- Teherán: ha Izrael úgy, akkor mi is úgy – felülvizsgálhatják a nukleáris doktrínát
- Az osztrák parlament zöld jelzést adott a 30 kilométeres sebességkorlátozásnak