Márka nélkül: kínai modellek lepik el a táblagépek piacát

2011. július 19. 10:02

Az amúgy is rakétasebességgel növekvő táblagépek világpiacán mostanában a legjobban a márka nélküli távol-keleti modellek hasítanak. Igaz, még együttvéve sem előzik meg a termékkategóriát létrehozó Apple iPadjét - írja a Világgazdaság.

Tablet: tábla gép
Egyre nagyobb számban választanak tablet gépeket azok, akik személyi számítógépük mellett szeretnének egy kisebb egyszerűbb gépet használni levelezésre, böngészésre. Ezen a piacon eddig a netbookok voltak a nyerők, de a fizikai billentyűzettel rendelkező eszközök érájának véget vethet az idei év.

A márka nélküli modellek bizonyulnak mostanában a leggyorsabban növekvő kategóriának a tábla PC-k világpiacán - állítja egyik legutóbbi elemzésében az amerikai DisplaySearch. A piackutató számításai szerint a névtelen termékekből a múlt év utolsó negyedében még mintegy 567 ezret szállítottak a világpiacra, negyedévvel később már közel kétmilliót, ez több száz százalékos növekedésnek felel meg. A márka nélküli kategóriában egyértelmű a kínai fölény, a távol-keleti ország fogadja be a világméretű szállítások 44 százalékát. A névtelen tábla PC-k az idei első negyedévben már a teljes piac közel egyötödét képviselték.

Összességében negyedéves összevetésben a múlt év végi 10,2 millióról 5,2 százalékkal csökkent a globális táblagéppiac mérete, éves összehasonlításban viszont 13-szorosára bővülhetett, a múlt év első negyedévi 668 ezerről 9,7 millióra - derül ki az adatokból.

A táblagépek képzeletbeli dobogójának tetején továbbra is az amerikai Apple áll 54 százalékos világpiaci részesedéssel. Az ár - mint annyi más végfelhasználói terméknél - jelentős befolyást gyakorol ezekre a termékekre is. A márkás készülékeket az alapanyagköltségekhez képest még egészséges felárral lehet értékesíteni - vélik az elemzők. A fehér dobozos szegmens megjelenése ugyanakkor azt is mutatja, a piacnak el kell mozdulnia az alacsonyabb árkategóriák felé, hogy a vevőkör bővülhessen, egyebek mellett a diákokkal, akik a drágább készülékeket nem engedhetik meg maguknak, vagy hogy legyen megfelelő kínálat a világ fejlődő térségeiben is.

 

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Újraindul a STRT Holding inkubációs programja, a Launchpad

Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.

Egykor kubai textilmunkásoktól volt hangos, most közösségi finanszírozásból újul meg a patinás budapesti gyárépület (x)

A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. március 29. péntek
Auguszta
13. hét
Március 29.
Nagypéntek
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Itt a Pénzcentrum App!
Clickbait-mentes címek és egyéb extrák a Pénzcentrum mobilapplikációban!
Most nem
Letöltöm