22 °C Budapest

Márka nélkül: kínai modellek lepik el a táblagépek piacát

2011. július 19. 10:02

Az amúgy is rakétasebességgel növekvő táblagépek világpiacán mostanában a legjobban a márka nélküli távol-keleti modellek hasítanak. Igaz, még együttvéve sem előzik meg a termékkategóriát létrehozó Apple iPadjét - írja a Világgazdaság.

Tablet: tábla gép
Egyre nagyobb számban választanak tablet gépeket azok, akik személyi számítógépük mellett szeretnének egy kisebb egyszerűbb gépet használni levelezésre, böngészésre. Ezen a piacon eddig a netbookok voltak a nyerők, de a fizikai billentyűzettel rendelkező eszközök érájának véget vethet az idei év.

A márka nélküli modellek bizonyulnak mostanában a leggyorsabban növekvő kategóriának a tábla PC-k világpiacán - állítja egyik legutóbbi elemzésében az amerikai DisplaySearch. A piackutató számításai szerint a névtelen termékekből a múlt év utolsó negyedében még mintegy 567 ezret szállítottak a világpiacra, negyedévvel később már közel kétmilliót, ez több száz százalékos növekedésnek felel meg. A márka nélküli kategóriában egyértelmű a kínai fölény, a távol-keleti ország fogadja be a világméretű szállítások 44 százalékát. A névtelen tábla PC-k az idei első negyedévben már a teljes piac közel egyötödét képviselték.

Összességében negyedéves összevetésben a múlt év végi 10,2 millióról 5,2 százalékkal csökkent a globális táblagéppiac mérete, éves összehasonlításban viszont 13-szorosára bővülhetett, a múlt év első negyedévi 668 ezerről 9,7 millióra - derül ki az adatokból.

A táblagépek képzeletbeli dobogójának tetején továbbra is az amerikai Apple áll 54 százalékos világpiaci részesedéssel. Az ár - mint annyi más végfelhasználói terméknél - jelentős befolyást gyakorol ezekre a termékekre is. A márkás készülékeket az alapanyagköltségekhez képest még egészséges felárral lehet értékesíteni - vélik az elemzők. A fehér dobozos szegmens megjelenése ugyanakkor azt is mutatja, a piacnak el kell mozdulnia az alacsonyabb árkategóriák felé, hogy a vevőkör bővülhessen, egyebek mellett a diákokkal, akik a drágább készülékeket nem engedhetik meg maguknak, vagy hogy legyen megfelelő kínálat a világ fejlődő térségeiben is.

 

Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

NAPTÁR
Tovább
2025. május 14. szerda
Bonifác
20. hét
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?
Árfolyamok!
A legfontosabb magyar és nemzetközi részvény és devizaárfolyamok ÉLŐBEN!
Most nem