8 °C Budapest

Tesco: a görkorcsolya és a roller is fogyott húsvétkor

2011. április 26. 11:32

Az ünnep előtti napokban megsokszorozódott a tipikus húsvéti termékek forgalma a Tescóban. A 99%-ban magyar termelőktől származó sonkából és füstölt áruból az áruházlánc több mint 1000 tonnát értékesített. A legnagyobb változás az előző évekhez képest, hogy minden árufajtából a minőséget részesítették előnyben a vásárlók - áll az áruházlánc mai közleményében.

Március elején már polcokra kerültek a húsvéti termékek, így a vásárlók gazdag árukínálatból válogathatták össze, hogy mi kerüljön az ünnepi asztalra. A szinte teljes mértékben magyar beszállítóktól származó hagyományos és prémium termékek forgalma jelentősen meghaladta a tavalyi eladásokat: mind a csemegepultban található, mind az előre csomagolt sonkák szegmense erősödött.

Bár az alacsony árkategóriás termékek eladása kisebb mértékben nőtt, a legkeresettebb termék idén is a magyar füstölt, kötözött lapockasonka volt. A sonka éves forgalmának egyötöde bonyolódik a húsvéti szezonban; a kötözött sonkából 200-szor annyi fogyott, mint egy átlagos héten. Sonkából és füstölt áruból az áruházlánc több mint 1000 tonnát értékesített.

Ahogy a sonkák esetében, a friss húsok terén is megfigyelhető volt a gyártói márkák erősödése, de a vásárlói döntések elsődleges szempontja továbbra is a fogyasztói ár. Emelkedett a sertés- és marhahús iránti kereslet is, melyek közül a legnépszerűbb termékeknek a lapocka, a tarja és a csont nélküli karaj bizonyult. A Tesco áruházaiban a friss baromfi 100%-a magyar beszállítóktól kerül a pultokba, míg a húspultban kapható sertéshús 95%-a szintén magyar. Bár a friss húsok területen kisebb a szezonális hatás mint a sonka területén, a Tesco mintegy 30%-os forgalomemelkedésről számolt be egy átlagos héthez képest.

A húsféléken kívül az elmaradhatatlan húsvéti tojás is óriási mennyiségben fogyott a Húsvét előtti napokban. Az ünnepi időszakban természetesen a tojás forgalma is megháromszorozódott.

A Tesco növelte a kínálatot csoki figurákból és úgynevezett húsvéti csomagokból is, mely utóbbiak az édességeken kívül apróbb ajándéktárgyakat, pl. plüssfigurákat, bögréket rejtenek. A húsvéti csoki nyuszik és tojások eladásában megfigyelhető volt egy új fogyasztói irányvonal: a vásárlók a tejbevonó masszából készült termékek helyett inkább a minőségi húsvéti édességeket keresték. Míg a húsvéti csoki nyuszik és tojások forgalma nem emelkedett a tavalyi évhez képest, a különlegesebb csoki figurák (pl. bárány, katicabogár) és a húsvéti csomagok népszerűsége jelentősen megnőtt. Locsolókölniből kétszer annyi fogyott, mint a tavalyi év húsvéti időszakában.

JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

 

Mivel idén a Húsvét április végére esett, így a húsvéti termékeken kívül már a kertészeti cikkek és szabadtéri gyermekjátékok népszerűek voltak; a Tesco ezen árucikkekből is kiugró forgalomról számol be. A jó idő beköszöntével jobban fogytak a hagyományos és mesefigurákkal díszített gyermek kerékpárok és rollerek, görkorcsolya szettek, színes szélforgók, melyekből a Tesco rendkívül széles választékot kínál. 

 

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 26. péntek
Ervin
17. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem