Vizsgálja a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH), hogy milyen körülmények között állt le január elején a Vodafone és a Telekom szolgáltatása.
A Magyar Telekom mobil hálózatában a jelenleg rendelkezésre álló információk alapján elsősorban a 3G adatszolgáltatást és részben a hangszolgáltatást is érintő hiba tapasztalható - tájékoztatta lapunkat a Magyar Telekom Kommunikáció.
10.20 A T-Mobile péntek délelőtti közleménye szerint a tegnap esti órákra elhárult a Magyar Telekom 3G adatszolgáltatásában még délután keletkezett hiba. A december 9-én, 14 óra után kialakult adatátviteli fennakadást a cég szakemberei az este folyamán elhárították, így az ügyfelek 19 órától kezdődően fokozatosan kapcsolódhattak vissza a 3G adathálózatra.
A fennakadást a jelenleg rendelkezésre álló adatok alapján egy átviteltechnikai berendezés meghibásodása okozta. A cég szakemberei jelenleg is vizsgálják a hiba kialakulásának pontos körülményeit.
18.00 A T-Mobile Facebook-bejegyzése: "Ezúton szeretnénk tájékoztatni titeket, hogy jelenleg a mobil hangszolgáltatás zavartalanul működik, és nem érintett a hálózati hiba kapcsán az SMS szolgáltatás sem. A fennakadás a 3G adatszolgáltatást érinti. A hiba elhárítása folyamatban van, a kialakulásához vezető okokat vizsgáljuk. A 1430-as ügyfélszolgálati szám elérése a megnövekedett forgalom miatt akadályokba ütközhet. Ismételten köszönjük megértéseteket."
17.25 Országszerte egyre több felhasználó jelzi, hogy ismét megfelelően működik a szolgáltatás. Már leginkább csak a 3G-re van panasz.
16.35Egyre több olyan jelztés érkezik, mely szerint a hiba azzal megoldható, ha átállítjuk készülékünket 3G-módról GSM-re, azaz 2G-re.
16.25A Vodafone-nál és a Telenornál sem jelezték, hogy rendszerleállás történt volna - tájékozatták az érintett szolgáltatóknál az MTI-t.
16.22 Az MTI értesülése szerint a szélvihar megrongált egy átjátszótornyot, ez okozza a meghibásodást.
16.19 Felhasználók tapasztalatai szerint Győr-Moson-Sopron megyében sem működik a telefon, hívást kezdeményezni és fogadni sem lehet. A hírek szerint akadozik a rendszer Borsodban, Nógrádban és Tolnában is.
16.12 Olvasónk jelzése szerint a pesti belvárosban, konkrétan az V. kerületben
is sem működik a rendszer - hasonló hírek érkeznek más budapesti
ekrületekből is.
15.55 A Pénzcentrum.hu
tapasztalatai szerint Budapest III. kerületében nincs 3G, telefonálni
azonban lehet.
15.50 A T-Mobile Facebook-oldalán több felhasználó is panaszkodik arról, hogy nem működik a hálózat. Többek között Csongrádból, Veszprémből, Békésből, Hajdú-Biharból, Győrből jeleztek hibát a felhasználók.
15.40 A T-Mobile közleménye szerint a hiba okának feltárása folyamatban van, amelyről a szolgáltató a későbbiekben további tájékoztatást nyújt. A szolgáltató kéri az ügyfelek türelmét és megértését.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Várjuk olvasóink tapasztalatait a penzcentrum@penzcentrum.hu címen, illetve a Pénzcentrum.hu Facebook-oldalán!
Egy éve is lefagyott a rendszer
Tavaly december közepén történt hasonló leállás: akkor T-Mobile-nak a hálózati akadozás mintegy 160 millió forint közvetlen kárt okozott, a teljes költség 700 millió forintra rúgott, amiben benne voltak a felhasználóknak adott ajándékpercek is.
Akkor egy hibás szoftver feltöltése okozta a hálózati akadozást. A hiba kijavítása több órán keresztül tartott, a leállás nem volt teljes, a forgalom 28-30 százalékkal esett vissza.
Idén november 23-án délben elérhetetlennek bizonyultak a Telenor szolgáltatásai. A mobilhálózatból nem lehetett hívást kezdeményezni, nem működött a mobilnet, elérhetetlen volt az ügyfélszolgálat, a Telenor és a Djuice honlapja is. A hiba bő másfél óráig tartott.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








