Egy makaói kaszinótulajdonos 330 ezer dollárt (70 millió forint) fizetett egy aukción két szarvasgombáért. A multimilliomos Stanley Ho a hatalmas összeget egy jótékonysági árverésen ajánlotta fel a gasztronómiai különlegességekért.
A Toszkánában talált, 900 és 400 grammos fehér szarvasgomba példányok csillagászati ára nem meglepő a piacon. Három esztendővel ezelőtt egy aukción például szintén a kaszinótulajdonos vásárolt meg egy 1,5 kg-os példányt a most kifizetett összeggel megegyező, 330 ezer dolláros áron.
A szarvasgomba a föld alatt nő, régebben sertésekkel keresték, manapság inkább idomított kutyákat használnak. Egy kiló gomba ára típustól függően 2 000-5 000 euró. A globális felmelegedés következtében azonban a természetben megtalálható példányok száma rohamosan csökkent az elmúlt évtizedekben, így egyre többet kérnek el egy-egy nagyobb súlyú példányért a szerencsés "kincskeresők".
A természetben megtalálható szarvasgombák számának csökkenésének hatására néhány vállalkozó szellemű termesztő lehetőséget lát a szarvasgomba-iparban. A szarvasgomba termesztése azonban nem rövidtávú befektetés, mivel az ültetvény csak az első évtized végén fordul termőre, utána viszont hektáronként akár száz kilogramm szarvasgomba is szüretelhető.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








