Egy felmérés adatai szerint a brit kocsmák több ételt adnak el, mint italt. A közismerten sörkedvelő országban az alkohol eladásának drasztikus csökkenése egyértelműen annak köszönhető, hogy a szupermarketekben olcsón megvásárolhatóak a szeszesitalok és, hogy megtiltották a dohányzást a kocsmákban.
Az elmúlt év statisztikái alapján mintegy 7000 pubnak kellett bezárnia végleg a kapuit a megváltozott fogyasztói igényeknek köszönhetően Nagy-Britanniában. A piaci verseny arra ösztönzi a megmaradt közel 50 ezer kocsma tulajdonosát, hogy egyre inkább fejlesszék a gasztronómiai szolgáltatások minőségét. Háromból egy kocsmavendéglő kínál már ma is olyan extra ételeket, amiket az emberek csak nehezen tudnak otthon elkészíteni.
A szakértők szerint a recessziót csak azok a pubok fogják átvészelni, amelyek igényes ételkínálattal is rendelkeznek, de egy-egy menü olcsó ára is hozzájárulhat a forgalom növekedéséhez.
Néhány hálózat már változtatott az eddig bevett szokásain és például már a délelőtti órákban is nyitva tartanak. A J D Wetherspoon nevű kocsmalánc például az új nyitva tartásnak köszönhetően az elmúlt évben mintegy 275 ezer reggelit, valamint 500 ezer kávét szolgált fel, ami csökkentette az alkohol-eladás hanyatlásából származó veszteségeket.
A Lidl nem rég bejelentette, hogy több, piaci áron kapható termékükre is korlátozásokat vezet be. De ez vajon általános, vagy csak egy egyszeri alkalom?
A vállalat az elmúlt évben közel 17 500 tonna magyar görögdinnyét értékesített a bel- és külpiacokon összesen, az exportált gyümölcs értéke pedig átlépte az 1...