A hazai bevásárlóturizmust manapság már nem a hiány motiválja, helyébe az elmúlt két évtizedben, szerényebb mértékben, az árfolyam lépett -írja a Napi Gazdaság.
A horvát határszakaszon pontosan nyomon követhető, hogy az egyik, illetve a másik országban miként alakulnak az árak, illetve épp milyen viszonyban van egymással a kuna és a forint. A hazai fizetőeszköz gyengülése nyomán az utóbbi hónapokban inkább a horvátok jöttek bevásárolni.
Az osztrák és a szlovák határszakaszon ugyancsak az árfolyam dominál, s szinte naponta változik a helyzet, kinek hova érdemes menni. Idén volt olyan időszak, amikor naponta több magyar kocsi tankolt Kismartonban, mint Sopronban.
A nyugati határszélen egyébként a bevásárlóturizmus egy teljesen új formája van kialakulóban. A schengeni határnyitást követően egyre több kistelepülésről mindössze néhány kilométert megtéve lehet eljutni a szomszédos országba. Nem is egy olyan, a magyar határ közé ékelődött osztrák település van, ahonnan még naponta tejért, kenyérért és ásványvízért is megéri átjönni.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








