A minőség-frissesség, ár, választék hármasa bizonyul időről időre a boltválasztást befolyásoló legfontosabb szempontnak. A fogyasztók többsége ugyanis ezek alapján dönti, el hogy melyik áruházláncot választja - állapítja meg a GfK Hungária Piackutató Intézet egy nemrégiben publikált tanulmánya. A kutatásból az is kiderül, hogy a vásárlók általában az árakkal vannak a legkevésbé megelégedve.
Az elemzés a kiskereskedelmi üzlettípusokat öt kategóriába (diszkont, drogéria, hipermarket, kisbolt lánc valamint szupermarket) sorolta, és azt vizsgálta, hogy a vásárlók milyen elvárásokat támasztanak feléjük, és hogy a fogyasztók mennyire vannak megelégedve az egyes üzlettípusok minőségével, választékával és árszínvonalával.
Általában igaz, hogy a vásárlók a diszkontokba elsősorban az olcsó árakat, a hipermarketekben a lehető legszélesebb választékot, míg a kisboltok és a drogériák esetében a minőségi termékeket keresik. Fontos, hogy az áruházak minden esetben igyekezzenek megfelelni a vásárlói igényeknek, mivel a fogyasztók csalódottsága is nagyobb, ha egy üzlet a feléje támasztott speciális elvárásnak nem tud megfelelni.
A minőség-frissesség tekintetében a vásárlók megítélése szerint a drogériák vezetnek, míg kisboltok és drogériák szorultak a mezőny végére. A drogériáknak azonban egy fontos szempont, az olcsó ár tekintetében tudták megverni versenytársaikat, mely kiemelt jelentőséggel bír, ugyanis ebben a kategóriában tudnak a boltok általában véve legnehezebben megfelelni a vásárlói elvárásoknak. A kisbolt láncok a három legfontosabb kategóriában ugyan alul maradtak a többi üzlettípussal szemben, ugyanakkor azzal az előnnyel rendelkeznek, hogy a vásárlók viszonylag rövid idő alatt elérhetik az ilyen típusú üzleteket. Választék szempontjából pedig természetesen a hipermarketeket ítélik meg legpozitívabban a fogyasztók.
Hogyan változnak a fogyasztói szokások?
Egy korábban publikált másik fogyasztási szokásokkal foglalkozó tanulmány arra hívta fel a figyelmet, hogy a magyar fogyasztók keveset törődnek a megtakarításaikkal. Ugyanakkor a gazdasági válság hatására 2010-ben itthon is előtérbe kerül az ésszerűség a fogyasztási szokásokban, mely jelentősen befolyásolja a fogyasztói viselkedést.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Európában például előre tör a környezetbarát termékek, például az újrahasznosított termékek fogyasztása, már észrevehető kereslete van a fejlődő világ országaival folytatott méltányos kereskedelemben (fair trade) forgalmazott terméknek, és egyre növekszik a biotermékek iránti igény is. Ezek mellett az otthonokban a lakosság egyre gyakrabban végez energiamegtakarítást eredményező felújításokat is a növekvő energiaárak hatására.
Korábban: A vásárlás mindenek felett: alig törődik megtakarításával a magyar
Hazánkban az egyik legjelentősebb változás a fogyasztói szokásokban az olcsóbb (low-cost) termékek iránti elmozdulás. A vásárlók - különösen az élelmiszerek körében - sokszor előnyben részesítik az olyan termékeket, melyek minősége nem rosszabb a hasonló típusú árukénál, azonban egyszerűbb csomagolásuknak, és szerényebb marketingjüknek köszönhetően jóval olcsóbbak tudnak lenni.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Ismét másfél milliárd forint felett a tankerületek adóssága
- Szállodafoglalási roham indult 2025-re Rómában, nyomós oka van
- Újabb ország utcai versenyével bővülhetne a Forma-1-es versenynaptár
- Magyarország lett a kínai vállalati beruházások első számú európai célpontja
- Patthelyzet: erősödik az idegengyűlölet, de az orosz gazdaságnak nagy szüksége lenne a vendégmunkásokra
- Már egy nukleáris ellentámadás sem akadály Észak-Koreának