A minőség-frissesség, ár, választék hármasa bizonyul időről időre a boltválasztást befolyásoló legfontosabb szempontnak. A fogyasztók többsége ugyanis ezek alapján dönti, el hogy melyik áruházláncot választja - állapítja meg a GfK Hungária Piackutató Intézet egy nemrégiben publikált tanulmánya. A kutatásból az is kiderül, hogy a vásárlók általában az árakkal vannak a legkevésbé megelégedve.
Az elemzés a kiskereskedelmi üzlettípusokat öt kategóriába (diszkont, drogéria, hipermarket, kisbolt lánc valamint szupermarket) sorolta, és azt vizsgálta, hogy a vásárlók milyen elvárásokat támasztanak feléjük, és hogy a fogyasztók mennyire vannak megelégedve az egyes üzlettípusok minőségével, választékával és árszínvonalával.
Általában igaz, hogy a vásárlók a diszkontokba elsősorban az olcsó árakat, a hipermarketekben a lehető legszélesebb választékot, míg a kisboltok és a drogériák esetében a minőségi termékeket keresik. Fontos, hogy az áruházak minden esetben igyekezzenek megfelelni a vásárlói igényeknek, mivel a fogyasztók csalódottsága is nagyobb, ha egy üzlet a feléje támasztott speciális elvárásnak nem tud megfelelni.

A minőség-frissesség tekintetében a vásárlók megítélése szerint a drogériák vezetnek, míg kisboltok és drogériák szorultak a mezőny végére. A drogériáknak azonban egy fontos szempont, az olcsó ár tekintetében tudták megverni versenytársaikat, mely kiemelt jelentőséggel bír, ugyanis ebben a kategóriában tudnak a boltok általában véve legnehezebben megfelelni a vásárlói elvárásoknak. A kisbolt láncok a három legfontosabb kategóriában ugyan alul maradtak a többi üzlettípussal szemben, ugyanakkor azzal az előnnyel rendelkeznek, hogy a vásárlók viszonylag rövid idő alatt elérhetik az ilyen típusú üzleteket. Választék szempontjából pedig természetesen a hipermarketeket ítélik meg legpozitívabban a fogyasztók.
Hogyan változnak a fogyasztói szokások?
Egy korábban publikált másik fogyasztási szokásokkal foglalkozó tanulmány arra hívta fel a figyelmet, hogy a magyar fogyasztók keveset törődnek a megtakarításaikkal. Ugyanakkor a gazdasági válság hatására 2010-ben itthon is előtérbe kerül az ésszerűség a fogyasztási szokásokban, mely jelentősen befolyásolja a fogyasztói viselkedést.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Európában például előre tör a környezetbarát termékek, például az újrahasznosított termékek fogyasztása, már észrevehető kereslete van a fejlődő világ országaival folytatott méltányos kereskedelemben (fair trade) forgalmazott terméknek, és egyre növekszik a biotermékek iránti igény is. Ezek mellett az otthonokban a lakosság egyre gyakrabban végez energiamegtakarítást eredményező felújításokat is a növekvő energiaárak hatására.
Korábban: A vásárlás mindenek felett: alig törődik megtakarításával a magyar
Hazánkban az egyik legjelentősebb változás a fogyasztói szokásokban az olcsóbb (low-cost) termékek iránti elmozdulás. A vásárlók - különösen az élelmiszerek körében - sokszor előnyben részesítik az olyan termékeket, melyek minősége nem rosszabb a hasonló típusú árukénál, azonban egyszerűbb csomagolásuknak, és szerényebb marketingjüknek köszönhetően jóval olcsóbbak tudnak lenni.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








