17 °C Budapest

Így vásárolunk húsvétra: sonkából a márkásat szeretjük

2010. április 3. 08:02

A füstölt-főtt sonka, a praliné és az egyéb szezonális édességek értékesítése szempontjából kiemelt jelentőséggel bír a húsvéti ünnepkör. Ugyan a tavalyi szezonban tovább csökkent a háztartások által füstölt- főtt sonkából megvásárolt mennyiség, továbbra is előszeretettel keressük ilyenkor ezt a termékkategóriát. A pralinék is népszerűek ebben az időszakban, minden negyedik háztartás vásárol belőlük ilyenkor, minden harmadik háztartás pedig szezonális édességet (csokoládéfigurát és hagyományos húsvéti édességcsomagot) vásárol - derül ki a GfK Hungária Consumer Tracking adataiból.

A húsvéti időszakban hagyományosan többet vásárolunk többek között sonkából, tojásból és szezonális édességből. A 2009-es szezonban (március-április hónap) csökkent a háztartások által füstölt- főtt sonkából megvásárolt mennyiség, amely jellemzően a hiper- és szupermarketekben került a bevásárlókosarakba. A húsvéti sonka vásárlások alapján a két csatorna mennyiségi részesedése meghaladja az 50 százalékot, míg a mennyiségének egynegyede a kisboltokból kerül ki.

A vásárlás helyszíne mellett érdekes megvizsgálni azt is, hogy milyen kiszerelésben vásároljuk meg az ünnepi asztalra szánt csemegét. A háztartások által megvásárolt füstölt-főtt sonka mennyiségének 40 százalékát a csemegepultokból, kimért formában vásároljuk meg. A kimért füstölt-főtt sonkák piacán a húsvéti szezonban a kisboltok szerepe jelentősebb, mint a nem kimért termékek esetében. A hagyományos kereskedelmi csatornákból együttesen a háztartások által megvásárolt mennyiség 46 százaléka származik, míg a nem kimért termékek estében jóval kisebb a hagyományos csatornák szerepe.

2009. március-április, a háztartások által megvásárolt füstölt-főtt sonka mennyiségének megoszlása kereskedelmi csatornák szerint, százalékban(Forrás: GfK Hungária, Consumer Tracking)


"Az ünnepi asztalra kerülő sonka estében visszafogott mértékben választjuk a sajátmárkás termékeket, a részesedésük a háztartások vásárlásaiból 10 százalék alatt marad. A sajátmárkás termékek alacsony térnyeréséhez hozzájárul az a tény is, hogy a 2009-es húsvéti szezonban az átlagáruk azonos szintre került a márkázott termékekével, a sajátmárkák körében mért relatíve magas, közel 15 százalékos áremelést követően" - mondta Kovács Krisztina, a GfK Hungária Consumer Tracking szektorának menedzsere.

A húsvéti időszak 2-3 hete alatt pralinékat is előszeretettel vásárolnak a magyar háztartások. A március hónap forgalom szempontjából kifejezetten erős időszaknak számít: ekkor adnak el pralinét legnagyobb mennyiségben a karácsonyi (november-december) időszak után. Nemcsak az ismert magyar márkákat gyártóknak fontos időszak ez, hanem a kereskedelmi láncoknak is: az elmúlt öt évben körülbelül a duplájára növekedett a kereskedelmi márkás termékek aránya a teljes praliné piacon.

JÓL JÖNNE 2 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 2 millió forintot igényelnél, 60 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 42 034 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 9,96%), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 42 083 forintos törlesztőt (THM 10,01%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

Ebben az időszakban minden negyedik háztartás vásárol pralinét, míg minden harmadik háztartás szezonális édességet (csokoládéfigurát és hagyományos húsvéti édességcsomagot). A húsvéti csokoládéfigurákat vásárlók körben felülreprezentáltak azok a háztartások, amelyekben a háziasszony életkora 50 év fölött van, illetve a nagyvárosokban és a fővárosban élők.

Sok szülő így rontja el a gyerek fejlesztését: nem lehet elég korán kezdeni

Szinte semmi sem fejleszti olyan gyorsan és hatékonyan a legkisebbek agyát, mint a társasjáték.

Ennyibe kerül manapság egy luxus mobilház: ez lehet a lakásválság megoldása? + videó

Drágulnak az ingatlanok, emelkednek a hitelkamatok: ez pedig szinte egyenes út a lakhatási válsághoz. Nálunk is működhet az, ahogy az USA-ban megoldották?

Ilyen még nemigen volt itthon: itt a bejelentés, elindult a magyar Kickstarter

A Kickstarternek és az Indiegogonak hála a közösségi finanszírozási forma évek óta világszerte népszerű és most megérkezett Magyarországra is, a Brancs formájában

Milliókat bukhat, aki így indít vállalkozást: jól meg kell gondolni, a KATA sem jó mindenre

Sokan alábecsülik, mennyire lényeges alaposan átgondolni, milyen vállalkozási és azzal együtt adózási formát válasszanak induló cégük számára.

NAPTÁR
Tovább
2022. május 18. szerda
Erik, Alexandra
20. hét
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2022
A jövő vállalata - Zöld az út a fenntarthatóság felé!
Portfolio Digital Transformation 2022
Szektorokon átívelő tudás a belső folyamatoktól a termékig!
Külföldi piacra lépés 2022
Ingyenes online konferencia hazai kkv-nak!
EZT OLVASTAD MÁR?