A füstölt-főtt sonka, a praliné és az egyéb szezonális édességek értékesítése szempontjából kiemelt jelentőséggel bír a húsvéti ünnepkör. Ugyan a tavalyi szezonban tovább csökkent a háztartások által füstölt- főtt sonkából megvásárolt mennyiség, továbbra is előszeretettel keressük ilyenkor ezt a termékkategóriát. A pralinék is népszerűek ebben az időszakban, minden negyedik háztartás vásárol belőlük ilyenkor, minden harmadik háztartás pedig szezonális édességet (csokoládéfigurát és hagyományos húsvéti édességcsomagot) vásárol - derül ki a GfK Hungária Consumer Tracking adataiból.
A húsvéti időszakban hagyományosan többet vásárolunk többek között sonkából, tojásból és szezonális édességből. A 2009-es szezonban (március-április hónap) csökkent a háztartások által füstölt- főtt sonkából megvásárolt mennyiség, amely jellemzően a hiper- és szupermarketekben került a bevásárlókosarakba. A húsvéti sonka vásárlások alapján a két csatorna mennyiségi részesedése meghaladja az 50 százalékot, míg a mennyiségének egynegyede a kisboltokból kerül ki.
A vásárlás helyszíne mellett érdekes megvizsgálni azt is, hogy milyen kiszerelésben vásároljuk meg az ünnepi asztalra szánt csemegét. A háztartások által megvásárolt füstölt-főtt sonka mennyiségének 40 százalékát a csemegepultokból, kimért formában vásároljuk meg. A kimért füstölt-főtt sonkák piacán a húsvéti szezonban a kisboltok szerepe jelentősebb, mint a nem kimért termékek esetében. A hagyományos kereskedelmi csatornákból együttesen a háztartások által megvásárolt mennyiség 46 százaléka származik, míg a nem kimért termékek estében jóval kisebb a hagyományos csatornák szerepe.

"Az ünnepi asztalra kerülő sonka estében visszafogott mértékben választjuk a sajátmárkás termékeket, a részesedésük a háztartások vásárlásaiból 10 százalék alatt marad. A sajátmárkás termékek alacsony térnyeréséhez hozzájárul az a tény is, hogy a 2009-es húsvéti szezonban az átlagáruk azonos szintre került a márkázott termékekével, a sajátmárkák körében mért relatíve magas, közel 15 százalékos áremelést követően" - mondta Kovács Krisztina, a GfK Hungária Consumer Tracking szektorának menedzsere.
A húsvéti időszak 2-3 hete alatt pralinékat is előszeretettel vásárolnak a magyar háztartások. A március hónap forgalom szempontjából kifejezetten erős időszaknak számít: ekkor adnak el pralinét legnagyobb mennyiségben a karácsonyi (november-december) időszak után. Nemcsak az ismert magyar márkákat gyártóknak fontos időszak ez, hanem a kereskedelmi láncoknak is: az elmúlt öt évben körülbelül a duplájára növekedett a kereskedelmi márkás termékek aránya a teljes praliné piacon.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Ebben az időszakban minden negyedik háztartás vásárol pralinét, míg minden harmadik háztartás szezonális édességet (csokoládéfigurát és hagyományos húsvéti édességcsomagot). A húsvéti csokoládéfigurákat vásárlók körben felülreprezentáltak azok a háztartások, amelyekben a háziasszony életkora 50 év fölött van, illetve a nagyvárosokban és a fővárosban élők.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








