
Kiderült a húsvéti hústitok: 2 hét múlva eldől az árstop sorsa, már olcsó sonkák lepik el a boltokat
„A jelenlegi akciós, 2000 forintos sonkák ára irreálisan alacsony most a boltokban."
Egyre jobban odafigyelnek a magyar gyártók/termelők a húsipari készítmények biztonságos előállítására, de a hatóságok ma induló akciójukban szigorúan ellenőrzik a húskésztményeket is -hangzott el a Magyar Húsiparosok Szövetségének mai sajtótájékoztatóján.
Dr. Süth Miklós, a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium szakállamtitkára elmondta: a hatóságok a tavalyi évben 65 ezernél több rutinszerű ellenőrzést végeztek a teljes élelmiszerláncot illetően (a húsüzemekben ez a szám meghaladta a 400-at), de tapasztalatai szerint egyre nagyobb rend, és a biztonsági előírások szigorúbb betartása mutatkozik ezen a területen. A húsüzemeknél 9 esetben történt bírság kiszabása, 2 üzem működését pedig felfüggesztették.
Idén is lesz húsvét előtti célvizsgálat: a ma induló átfogó ellenőrzésbe az adóhatóság, a munkaügyi szervek is bekapcsolódnak. Az élelmiszer-ellenőrző hatóságok a sonkát, a tojást és az édesipari termékeket kiemelten vizsgálják..
Kozák Ákos, a GfK Hungária igazgatója a húságazat kutatási eredményeket ismertetve elmondta: a kolbász, a felvágott, a szalonna és a virsli a legnépszerűbb hústermék a magyar piacon, de a krinolin és az érlelt sonka is kedvelt a magyar vásárlók körében. Az általában olcsóbb terméknek tekintett parizerből 7 százalékkal többet adtak el tavaly, mint 2008-ban.
Éder Tamás, a Magyar Húsiparosok Szövetségének társadalmi elnöke a tavalyi év pozitívumaként értékelte, hogy megállt a sertésállomány csökkenése -erre évek óta nem volt példa. Az elnök szerint a magas alapanyag-ár azonban komolyan megnehezíti a magyar gyártók helyzetét, ez az egyik oka annak, hogy az ágazat egésze 2009-ben is veszteséges volt.
A Húsiparosok Szövetsége azt tanácsolja, olyan gyártótól vásároljunk húsvéti sonkát, akiben eddig nem csalódtunk. Ne vegyünk címke nélküli terméket, és legyünk tisztában azzal, hogy a 600 forintos sonkaszerűség messze nem éri, nem érheti el a drágább termékek minőségét.
„A jelenlegi akciós, 2000 forintos sonkák ára irreálisan alacsony most a boltokban."
Március 29-én tartott sajtótájékoztatót a Magyar Édességgyártók Szövetség, beszámoltak a húsvéti várakozásokról, de a legnagyobb ágazati nehézségekről is.
Árcsökkentési programot indított a Lidl január elsejétől, melynek köszönhetően az első negyedévben már közel 400 termék ára mérséklődött.
Nincs bevásárlás, megbízható alapanyagok utáni futkosás és hosszas konyhai előkészület. Nincs morfondírozás, hogy mit együnk ma, az étkezések tervezettek, könnyen elkészíthetőek.
Alig egy hónapja indult útjára a Designer Szörp by Gyulai Évi közösségi finanszírozási kampánya a Brancson.
A Brancs a hazai piacon egyedi koncepciójával és célközönségével gyakorlatilag indulása óta aktív résztvevője a startup világnak.
Hivatalosan is elindította befektetési kampányát a Brancs közösségi piactér, amely rekordérdeklődéssel zárta az előregisztrációs kampányát.
A márka gazdag történelmében szinte csak olyan modellt találunk, amely érdemes arra, hogy megőrizzék az utókornak.