Egyre jobban odafigyelnek a magyar gyártók/termelők a húsipari készítmények biztonságos előállítására, de a hatóságok ma induló akciójukban szigorúan ellenőrzik a húskésztményeket is -hangzott el a Magyar Húsiparosok Szövetségének mai sajtótájékoztatóján.
Dr. Süth Miklós, a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium szakállamtitkára elmondta: a hatóságok a tavalyi évben 65 ezernél több rutinszerű ellenőrzést végeztek a teljes élelmiszerláncot illetően (a húsüzemekben ez a szám meghaladta a 400-at), de tapasztalatai szerint egyre nagyobb rend, és a biztonsági előírások szigorúbb betartása mutatkozik ezen a területen. A húsüzemeknél 9 esetben történt bírság kiszabása, 2 üzem működését pedig felfüggesztették.
Idén is lesz húsvét előtti célvizsgálat: a ma induló átfogó ellenőrzésbe az adóhatóság, a munkaügyi szervek is bekapcsolódnak. Az élelmiszer-ellenőrző hatóságok a sonkát, a tojást és az édesipari termékeket kiemelten vizsgálják..
Kozák Ákos, a GfK Hungária igazgatója a húságazat kutatási eredményeket ismertetve elmondta: a kolbász, a felvágott, a szalonna és a virsli a legnépszerűbb hústermék a magyar piacon, de a krinolin és az érlelt sonka is kedvelt a magyar vásárlók körében. Az általában olcsóbb terméknek tekintett parizerből 7 százalékkal többet adtak el tavaly, mint 2008-ban.
Éder Tamás, a Magyar Húsiparosok Szövetségének társadalmi elnöke a tavalyi év pozitívumaként értékelte, hogy megállt a sertésállomány csökkenése -erre évek óta nem volt példa. Az elnök szerint a magas alapanyag-ár azonban komolyan megnehezíti a magyar gyártók helyzetét, ez az egyik oka annak, hogy az ágazat egésze 2009-ben is veszteséges volt.
A Húsiparosok Szövetsége azt tanácsolja, olyan gyártótól vásároljunk húsvéti sonkát, akiben eddig nem csalódtunk. Ne vegyünk címke nélküli terméket, és legyünk tisztában azzal, hogy a 600 forintos sonkaszerűség messze nem éri, nem érheti el a drágább termékek minőségét.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








