Kelendőek a második generációs biometrikus útlevelek Magyarországon, az elmúlt bő négy hónapban közel 150 ezren váltották ki a legmodernebb magyar útiokmányt.
A júniusi bevezetéstől 2009. október 31-ig 140 758 db második generációs biometrikus útlevél iránti kérelmet nyújtottak be az állampolgárok. A második generációs biometrikus útlevél projekt keretén belül megteremtődött annak a lehetősége is, hogy a szülő, vagy törvényes képviselő a 14 éven aluli kiskorú számára személyazonosító igazolványt igényeljen. Az idén június 28. és október 31 között eltelt időszakban a nyilvántartási adatok szerint 14 év alatti kiskorú számára összesen 46 608 db személyazonosító igazolványt igényeltek.
A digitalizált ujjnyomatot is tartalmazó, második generációs e-útlevél bevezetésének, valamint az ehhez szükséges infrastrukturális és informatikai fejlesztéseknek célja Magyarország európai uniós tagságából eredő ez irányú kötelezettségének teljesítése volt. A biometrikus azonosítók alkalmazásával az úti okmányok biztonságosabbak a jogosulatlan felhasználással szemben, az okmány és annak valódi birtokosa között ugyanis megbízható és elválaszthatatlan kapcsolat jön létre.
A személyazonosító igazolvánnyal rendelkező 14 év alatti kiskorúak Európa számos országába utazhatnak az okmánnyal, így megszűnik az útlevél elkészíttetésének többletterhe, hiszen számukra az első személyi azonosító igazolvány igénylése illetékmentes.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával, az Elektronikus Közigazgatás Operatív Program keretében valósult meg 989 millió Ft-os támogatással - adta hírül az NFÜ.
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Inkább többre lesz szükség, mint kevesebbre – a heti munkaidő növelését sürgetik Ausztriában
- Eldőlt: a valaha volt legdrágább Duna-híd épül meg Magyarországon
- Lengyel külügyminiszter: Oroszország vereségével végződne a NATO elleni támadás
- Vitézy Dávid: a "turistabelváros" helyett a körúton túli Budapestet kellene fejleszteni
- Ferenc pápa fogadta Sulyok Tamást
- Itt meghallgathatja Orbán Viktor CPAC-en elmondott beszédét