A Microsoft elsősége nem kétséges a technológiai piacon: a cég piaci kapitalizációja 250 milliárd dollárra rúg, az általuk készített Windows operációs rendszer különböző verziói találhatóak meg a világ minden tíz számítógépéből kilencen. Az Apple piaci értéke azonban meredeken emelkedik az utóbbi időben.
A Microsoft tech- és szoftverpiaci elsőségét nem kérdőjelezte meg semmi az utóbbi jó néhány évben, noha kihivói mindig akadnak. A 150 milliárd körüli piaci értékű Apple ugyan távol van még a nagy céltól, ám a hatalmas tőkeállománya és a vaskos haszonkulcsok az olyan termékeken, mint az iPhone és a Mac PC, jó helyzetbe repíthetik a céget.
Az Apple éves bevétele még így is messze elmarad a nagy riválisétól, hiszen tavaly az éves bevétele csak 36,5 milliárd volt a Microsoft 58,4 milliárdjával szemben, ám a 2005-ös eredményekhez képest így is több, mint a duplájára emelkedett. Ugyanezen idő alatt a redmondi óriás éves bevétele mindössze 47 százalékkal nőtt.
A két cég különböző növekedési stratégiák mentén mozognak. A Microsoft stabilan halad, a Windows újabb verziói, illetve a hozzá kapcsolódó PC-k, valamint a szerverüzletág kiszámíthatóan hozza a bevételeket. Az Apple azonban - Steve Jobsszal az élen - hatalmas lépésekkel halad, újabb és újabb szolgáltatások és termékek piaca felé fordulva.
Bár az Apple most már komolyan fellépett a Microsofttal - és a Google-lel - egy súlycsoportba, nem volt ez mindig így. Mindkét cég a hetvenes évek végén kezdte, ám míg a Microsoft tündökölt, az Apple képtelen volt nyereséget termelni és folytonos leépítésekre kényszerült. 1998-ban a Microsoft a világ legértékesebb vállalata volt 280 milliárd dollárral, miközben az Apple alig 5 milliárdot ért. Steve jobs visszatértével azonban megváltozott a kép: az iPod, az iTunes és az iPhone bevezetése mind-mind hatalmas anyagi hasznot hoztak a vállalatnak. A különböző életciklus jól látszik a részvények árfolyamán is: az Apple az utóbbi évtizedben 900 százalékos hasznot jelentett befektetőinek, míg a Microsoft-papírok értéke ez idő alatt 35 százalékkal csökkent.
Nagyon fájni fog, ha egyszer ki kell józanodni az árrésstopból: érik a katasztrófa a hazai boltokban
Nagy Ádám, a Nádudvari Élelmiszer ügyvezetője szerint az árrésstop miatt elmaradtak az indokolt áremelések, miközben a költségek érdemben nőttek.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








