Belső vizsgálatot indított az ausztrál vámhatóság, miután nyilvánosságra került, hogy a szervezet egyik tisztje több ezer hamis Apple iPhone készülék illegális importjában és értékesítésében működhetett közre - írja a hamisitasellen.hu.
Belső vizsgálatot kezdeményezett az Ausztrál Vám- és Határőrség (Australian Customs and Border Protection Service), miután az egyik helyi sajtóorgánum arról számolt be, hogy a szervezet egyik tisztje hamis mobiltelefonok illegális importjában működött közre. A The Australian napilap információi szerint a vámtiszt beosztását és kapcsolatait használta fel arra, hogy a Kínából érkező hamis Apple iPhone készülékek importját elősegítse.
A The Australian napilap - amely értesüléseit saját riporterének nyomozására alapozza - közlése szerint szállítmányonként 5-10 ezer darab hamis telefon érkezett Kínából. A hamisítványokat egy jól megszervezett hálózat segítségével értékesítették Sydney utcáin, szórakozóhelyein és alacsony árkategóriás szállodáiban. A lap forrása szerint a vámtiszt 19 dollár körüli áron szerezte be a készülékek darabját a kínai beszállítótól és 55 dolláros áron adta tovább azokat az ausztrál kereskedőknek, akik pedig mintegy 400 dollárt kértek a hamis iPhone-ért a vevőktől.
Amennyiben a napilap értesülései helytállónak bizonyulnak, az azt jelenti, hogy a hamisítók sokkal nagyobb mennyiségű terméket mozgatnak meg, mint amennyire a hatóságok valaha rábukkantak. Az állítólagos szállítmányok közül már egyetlenegy tétel darabszáma is túllépi azt a mennyiséget, amelyet a tavalyi évben a helyi hatóságok összesen lefoglaltak. A 2008-ban végrehajtott akciók során ugyanis "csak" 3200 darab hamis mobiltelefon és MP3 lejátszó került elő.
Az Ausztráliai Kommunikációs és Média Hatóság (Australian Communications and Media Authority, ACMA) szóvivője az üggyel kapcsolatban a hamis készülékek használatának veszélyeire hívta fel a figyelmet. A testület közleménye szerint a hamis mobiltelefonok nem felelnek meg az elvárt gyártási szabványoknak. Használatuk során a megengedettnél nagyobb mértékű sugárzást bocsátanak ki, továbbá a gyártási hiányosságok miatt könnyebben okozhatnak áramütést, vagy kaphatnak lángra a készülékek.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








