Hadat üzent a svájci kormány az ország presztízsét romboló termékeknek és a hamisítványoknak. Minimum 60-80 százalékban kell svájci eredetűnek lennie egy terméknek, hogy viselhesse a Swiss made megkülönböztető jelzést.
A válság mellett a külföldi konkurencia is közrejátszott abban, hogy a svájci óraexport darabszámot tekintve 2,5 millióval, értékben pedig 25 százalékkal, 4,6 milliárd dollárra esett vissza az idei első öt hónapban az egy évvel ezelőttihez képest. Becslések szerint évente több mint negyvenmillió hamis Swiss made órát adnak el, egymilliárd dolláros profithoz segítve az erre szakosodott iparágat.
A svájci kormány meg akarja őrizni a Swiss made becsületét, és keményebb fellépést ígér a tradicionális helvét termékek védelmében. A kabinet szigorítani akarja a használati jogot, kikötve, hogy a termék összköltségében minimum hatvan százalékot kell képviselnie a hazai eredetnek. Az órások ugyanakkor a jelenlegi 50 helyett 80 százalékban szabnák meg a rájuk vonatkozó alsó határt.
Ugyanakkor sokan kritizálják a svájci kormányt, hogy éppen akkor vezeti be a szigorítást, amikor a luxuscikkek iránti kereslet számottevően visszaesett, s ezzel megnehezíti saját vállalatainak helyzetét, rontja versenyképességüket.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Napelemes bejelentést tett a Budapesti Közművek
- A betétdíj farvizén trükkös áremelés közelít
- Jelentés - Szíria bombázásába kezdett Izrael
- Covid - Tudományos ítélet született a favipiravirról
- Komoly lépést várnak az új NATO-tagállamtól
- Horváth Péter: bár plusz teher a teljesítményértékelés, mégis hasznos lehet