22 °C Budapest

Itt a Playboy energiaital: exkluzív interjú + fotók!

2009. augusztus 17. 06:20

Hamarosan új szereplő lép a magyar energiaital-piacra. Néhány héten belül már mindenhol kaphatóak lesznek a Playboy energiaitalok, amelyekből -legalábbis a hazai gyártó/forgalmazó szándéka szerint- hatalmas sikersztori is válhat.

A Pénzcentrum Modroczky Tamást, a Playbev Cee. Kft. ügyvezető igazgatóját kérdezte a termék bevezetésének rögös útjáról, az energiaitalok gyártásának és forgalmazásának izgalmas kulisszatitkairól, és arról, hogy vajon az erotikával mindent el lehet-e adni.

Magyarországon talán kevesen hallottak még a Playboy energiaitalokról: milyen út vezet a termék hazai bevezetéséhez?

Az ötlet természetesen Amerikából származik. A Playboy kiadó is érzi a nehéz gazdasági helyzetet, elsősorban a lapkiadásban mutatkozik visszaesés. Ezért kezdték el erőteljesen fejleszteni az online felületeket, és ezért próbálják meg a lehető legtöbbet kihozni a márkából, a nyuszis logóból -ami egyes felmérések alapján a világ 3 legismertebb céges szimbóluma közé tartozik. Ezért találkozhatunk ma Playboy márkajelzésű ruhákkal, írószerekkel, parfümmel, cukorkával.

Modroczky Tamás(Fotó: Playbev Cee.)


Egy amerikai cég - akikkel korábban, más témában már üzleti kapcsolatban voltam- megvásárolta a Playboytól az energiaital gyártásának, forgalmazásának jogait.
Korábban főleg idegenforgalommal, vendéglátással foglalkoztam -itthon és Nyugat-Európában egyaránt- így ez a piac számomra is újdonság volt.

Az elmúlt hónapok tapasztalata azt mutatja, hogy a gazdasági visszaesés ellenére két termék van, amelynek komolyan bővül a piaca: ez a kettő az állateledel és az energiaital. A Nielsen piackutató legfrissebb adatai szerint kiemelkedően nőtt az ilyen termékek eladása: 2008 június-2009 májusban, az előző évhez képest 27 százalékkal több energiaitalt adtak el.

Tehát felvették a kapcsolatot az amerikai licensztulajdonossal, mi történt ezután? Gondolom, nem kezdték el másnap szállítani Magyarországra a terméket...

Amikor megkóstoltuk az első amerikai szállítmányt, egyből rájöttünk, ez nem való a magyar, a kelet-európai ízlésnek. Egész egyszerűen túl édes volt -csak úgy, mint a legtöbb üdítő az Egyesült Államokban.

Ekkor egy hosszú termékfejlesztési, tesztelési időszak következett. Az amerikai licensz-tulajdonos elég nehezen ment bele abba, hogy megváltoztassuk a terméket, de sikerült kifejlesztenünk egy teljesen új ízvilágot. Mi vagyunk a világon az elsők, akik megkapták a jogot arra, hogy megváltoztassák a formulát. 


Tesztjeinken többek között a Red Bullal, a Hellel, a Bombával és az amerikai Playboy termékkel vetettük össze az új italt, és igen jó eredményeket mutatott a fejlesztés. Ugyanakkor a Playboy energiaitalok azért is különlegesek, mert vágykeltő afrodiziákumokat is tartalmaznak - tehát nem csak reklámszlogen az, hogy több mint energia.

Fotó: Playbev Cee.

Cégük, a Playbev Cee. Ltd. nem csak Magyarországon forgalmazza a terméket: hol történik a gyártás, hogyan zajlik a disztribúció?

A tesztelési folyamat lezárultával a végső termékre rábólintottak az amerikaiak is, így alapítottunk egy céget, mely 10 országban- Törökország, Románia, Bulgária, Szlovákia, Csehország, Lengyelország, Szerbia, Horvátország, Szlovénia és Magyarország- kapta meg a gyártás és a forgalmazás jogait.
A gyártási folyamat egészen összeurópainak mondható: Németországban készül az alapanyag, amelyet itthon palackozunk. A dobozokat pedig Lengyelországban gyártjuk.

A verseny igen kemény, meglehetősen nehéz bevezetni egy új terméket az egymással versengő energiaitalok piacára. Vagy a jelszó az, hogy az erotikával mindent el lehet adni?

Azt gondolom, ez már nem az erotikáról szól, hanem konkrétan a Playboy életérzésről.
Nem kérdés, hogy maga a márka, a hozzá kapcsolódó emóció az, aminek hatására a fogyasztók először leveszik majd a polcról a terméket, de hiszünk abban, hogy bejön majd nekik az íze is.

A prémiumkategória meglátszik majd az árban is? Milyen lesz a terjesztés, milyen piaci részesedést szeretnének megcsípni?

Az árban is megmutatkozik majd, hogy prémiumterméket vesz a fogyasztó: az induló ár nagyjából 5 százalékkal lesz alacsonyabb, mint a legdrágább konkurenciáé, a Red Bull-é.

Az ár úgy tevődik össze, hogy a gyárból megkapott termék gyártási költségére ráteszünk egy fix marketingköltést, egy magas jogdíjat, amit az amerikai tulajdonosnak kell fizetni, erre jön a cég haszonkulcsa. A terméket a Sió-Eckes, a Bomba korábbi forgalmazója terjeszti majd Magyarországon, és az előzetes visszajelzések szerint komoly érdeklődés mutatkozik iránta, hiszen egyelőre egyetlen prémiumtermék - a Red Bull- van a piacon.

Természetesen lesznek saját logós autók, hűtők, szóróajándékok, kóstoltatások, éttermi, szórakozóhelyi promóciók, ugyanakkor ezeknek igazodnia kell a Playboy nívójához.

Egyelőre óvatosak vagyunk, nincsenek nagyratörő terveink: ha a konkurencia forgalmának 8-10 százalékát elérjük, már elégedettek leszünk. Azzal számolunk, hogy fogyasztóink fele a konkurenciától fog elpártolni, másik fele pedig enged a nyuszis logó csábításának.

Habár nincsenek rá hivatalos statisztikák, de biztosra vehető, hogy egyre nagyobb kárt okoznak az energiaital-gyártóknak a kétes forrásból származó feketepiaci termékek. Hogy lehet ezt kikerülni, lát-e esélyt arra, hogy ne legyen tele a józsefvárosi piac nyuszis dobozos energiaitalokkal?

Sokat nem tudunk tenni ellene: az biztos, hogy a dobozgyár és a palackozó szigorú védettséget élvez. A hivatalos dobozon több olyan apró jel van, ami a szakértő szem számára igazolja a termék valódiságát.

Szinte biztosak vagyunk benne, hogy -csak úgy, mint a többi Playboy-terméknél- az energiaital is megjelenik előbb-utóbb a feketepiacon. Ugyanakkor azt mondom, bárcsak már ott tartanánk, hogy hamisítják a termékeinket. Kissé megcsavarva a dolgot: ez is jelent egyfajta presztízst. 

 

Minden gyártó felhívja a fogyasztók figyelmét a túlzott energiaital-fogyasztásban rejlő kockázatokra, mégis gyakori, hogy szórakozóhelyeken különböző alkoholos italokkal keverve forgalmazzák. Ki lehet-e, ki akarják-e ezt védeni?

A termékre rendkívül magas összegű termék-felelősségbiztosítást kellet kötnünk: Magyarországon összesen 3 olyan biztosítótársaság volt, aki egyáltalán adott árajánlatot egy ilyen projektre.

A biztosító külön kikötötte, hogy a legszigorúbban fel kell tüntetnünk a dobozon a fogyasztás esetlegese hatásait, a potenciális egészségkárosító tényezőket. Ugyanakkor nem célunk, hogy olyan promóciókat csináljunk, melyek alkohollal együtt árulják a terméket. Egyszerűen meggyőződésünk, hogy önmagában is finom, nem kell bármilyen más termékkel keverni.

Mikor kezdődik a terjesztés? Mikor vehetem le először a polcról a Playboy energiaitalt?

Augusztus közepén kezdjük el terjeszteni a terméket: a magyarországi forgalmazó tervei szerint 6 hét alatt a legkisebb bolt polcain is ott kell lennie az italnak. Így gyakorlatilag szeptembertől már nyugodtan kereshetik a fogyasztók a Playboy energiaitalt.

NAPTÁR
Tovább
2021. szeptember 24. péntek
Gellért, Mercédesz
38. hét
Szeptember 24.
Kutatók éjszakája
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2021. szeptember 24. 08:05