A tavaly október óta tartó zuhanást követő májusi fordulópont után júliusban immár harmadik hónapja emelkedik a GKI fogyasztói bizalmi index szezonálisan kiigazított értéke.
Bár a júliusi javulás minimális, az index mégis idei legmagasabb értékére jutott. Az EU támogatásával végzett felmérés alapján júniushoz képest leginkább a lakosság rövidtávú megtakarítási képességének megítélése változott.

Az ország várható gazdasági helyzetéről, a munkanélküliségről és a lakosság saját pénzügyi helyzetéről alkotott vélemény is pozitívabb lett, de a statisztikai hibahatáron belüli mértékben. Kissé a munkanélküliségtől való félelem is enyhült, miközben az inflációs várakozások erősödtek.
A fogyasztói bizalmi index a lakossági konjunkturális várakozások összefoglaló mutatója: a magyar gazdaság, a foglalkoztatott létszám és az infláció várható alakulására, valamint a háztartások pénzügyi helyzetének megítélésére vonatkozó válaszokból számított mutató. Értéke +100 és -100 között változhat. E mutató a háztartások kilátásait egyetlen számba sűrítve mutatja be.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








