A korábbinál visszafogottabb ütemben bár, de tovább növekszik a vásárlások aránya a bankkártyás tranzakciókon belül Magyarországon.
A kártyás fizetési műveletek terjedését, a kártyabirtokosok aktivitásának növekedését alátámasztják a Magyar Nemzeti Bank statisztikái is. Ezek szerint a hazai és külföldi kibocsátású kártyákkal indított műveletek száma 298 millió, értéke 7107 milliárd forint volt tavaly, a növekedés üteme a megelőző esztendőhöz képest a darabszámot tekintve 10, értékben 6 százalékot ért el. Az MNB kimutatása alapján az elmúlt évben tovább nőtt a vásárlások aránya: száz műveletből 56 volt áru vagy szolgáltatás ellenértékének a kifizetése, míg egy évvel korábban alig haladta meg az 50 százalékot az arány.
A vásárlási műveletek - ezekből tavaly 167 milliót regisztráltak - 94 százaléka az üzletek pénztáraiban felszerelt közel 50 ezer elektronikus POS-berendezésen keresztül lebonyolított fizetés volt. A maradék interneten, imprinteren, valamint ATM-en keresztül lebonyolított fizetés. (ATM-nél jellemzően telefonkártya-feltöltést, telefon- és díjbeszedőszámla-kiegyenlítést végeznek az ügyfelek, ezeket fizetési műveletként számolja el a statisztika.)
A bankjegykiadó automatákat még mindig sokkal intenzívebben használják a kártyabirtokosok: a jegybank szerint egy-egy ATM átlagos kihasználtsága naponta átlag 75 tranzakció volt tavaly, míg ugyanez a készpénzfelvételre és -befizetésre alkalmas bankfióki és postahivatali POS-berendezéseknél mindössze 2,6 tranzakciót ért el naponta. A kereskedői elfogadóhelyeken üzemelő POS-terminálok kihasználtsága pedig napi átlag kilenc tranzakció, ez szintén nem nevezhető túlságosan magasnak.
A bankok által kibocsátott kártyák száma minden szereplőnél jelentősen emelkedett, bár ez elsősorban a lakossági plasztikokra igaz. A bővülési lehetőségeket ugyanakkor több tényező is behatárolja a kártyaszámnál és a műveletek megoszlásánál egyaránt. A CIB Bank beszámolója szerint például a növekvő tendencia folyatódik a kártyaszámnál, de érezhetően - mind a recesszióból, mind a szezonalitásból adódóan - lelassult a bővülés mértéke.
A pelenkagyártó csecsemőkről felnőttekre vált át: ide vezetett a drasztikusan kevés gyerek születése
Japán gyorsan öregedő társadalma és csökkenő születésszáma miatt, bejelentette egy pelenkagyár, hogy felfüggeszti a csecsemőpelenka-gyártását és a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- 10,4 százalékkal volt magasabb a reálkereset januárban, mint egy évvel korábban - a nap hírei
- Férfi vízilabda ob I - Simán nyerte a fővárosi rangadót az FTC
- Két hétig korlátozzák a nyugati ország vasútforgalmát
- A magyar vidéken tartott ülése miatt bírálja a kormányt az ellenzék
- Kaiser Ferenc: több mint ezer légi célt tud majd követni a Vaskupola magyar lokátora
- Újabb borzalmak a rémségek zalai kertjében