12 °C Budapest

Fesztiválok: így spórolunk idén

2009. május 26. 09:15

A szervezők várakozásai szerint idén nem a jegyeken, hanem vendéglátáson spórolnak majd a látogatók.



Gerendai Károly főszervező szerint a Sziget bevételeinek 60 százalékát a jegyek adják, így kénytelenek az áfa továbbhárítására. Ennek ellenére reméli, hogy sikerül hozni a tavalyi 365 ezres látogatószámot. A fesztivál szponzori bevételei 25 százalékkal csökkentek, és -a főszervező szerint- nem valószínű, hogy kapnának állami támogatást. A kieső forrást a színpadok összevonásával próbálják kompenzálni.

A soproni Volt Fesztiválnál stagnál, a zamárdi Balaton Sound esetében emelkedik a szponzoroktól érkező összeg: a kisebb rendezvények jobban tudnak fejlődni. Azzal számolnak, hogy a Balaton Soundra idén is elfogynak a jegyek.  

Az áfaemelés miatt júliustól a Sziget Kft. által szervezett összes rendezvény jegyára nő.  Áfariadó: drágulnak a fesztiváljegyek!

A Hegyalja Fesztivált szervező Deltafest Kft. nem változtat a jegyárakon. Bukovinszky Béla projektigazgató úgy látja: 2009-ben akár a tavalyi 65 ezernél is több látogató lehet. Több fiatal dönthet ugyanis úgy, hogy külföldi utazás helyett inkább egy-egy fesztiválon tölti szabadidejét idén nyáron.

Ha a belépőkön nem is, a kínált ételeken és italokon mindenképp spórolnak majd a látogatók: ismét az olcsó sör és a lángos lehet a sláger. A tapasztalatok szerint tavaly már a teljes fogyasztás 30 százalékát a drágább ételek és italok tették ki, az idén ez az arány 10 százalékra zsugorodhat.

NAPTÁR
Tovább
2021. szeptember 25. szombat
Eufrozina, Kende
38. hét
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?